וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

AOL מכרה את ICQ

28.4.2010 / 15:24

12 שנה לאחר האקזיט שהתחיל את שגעת הסטארט-אפים, שוב מחליפה תוכנת ICQ ידיים, הפעם לחברת השקעות רוסית

12 שנה לאחר שנמכר הסטארט-אפ מיראביליס לחברת AOL, תוכנת המסרים ICQ שוב מחליפה ידיים. חברת ההשקעות הרוסית Digital Sky Technologies רכשה אותה תמורת 187.5 מיליון דולר – פחות מחצי הסכום אותו שילמה בזמנו AOL ליזמים הישראלים – 407 מיליון דולר.

AOL ניסתה למכור את שירות המסרים הותיק בחודשים האחרונים, וניהלה משא ומתן עם מספר קונים פוטנציאליים. כעת הצליחה החברה להגיע לסיכום עם קבוצת המשקיעים של Digital Sky Technologies, שרכשה בשנה האחרונה אחזקות במספר חברות אינטרנט, דוגמת פייסבוק וזינגה (חברת משחקי הרשת שפיתחה את פארמוויל).

"רכישת ICQ היא שיפור אסטרטגי לעסקים שלנו ברוסיה ובמזרח אירופה. חוזקו של מותג ICQ והכמות הגדולה של לקוחותיו הנאמנים מהווים הזדמנות אטרקטיבית מאוד לחזק את אחיזתנו באזור", מסר יורי מילנר, מנכ"ל החברה הרוכשת. גם מנכ"ל AOL החמיא בהודעתו הרשמית לתוכנה אותה מכר, וציין ש"ICQ הייתה חברה מהפכנית באינטרנט, ואנו מאחלים להם הצלחה גדולה כחלק מ-DST".

ICQ הושקה ב-1996 על ידי על ידי חמישה יזמים ישראלים: יאיר גולדפינגר, ספי ויגיסר, אמנון אמיר, אריק ורדי ואביו יוסי ורדי. שנתיים לאחר מכן נמכרה יצרנית התוכנה חברת מירביליס ל-AOL. עם השנים איבדה ICQ את הבכורה למתחרותיה – בראשן תוכנת המסנג'ר של מיקרוסופט, המגיעה לנתח שוק של כ-70% בחלקים מסוימים של העולם, דוגמת אירופה. בישראל התוכנה פופולרית בעיקר בקרב פלח גילאים צעיר, כאשר גולשים ותיקים ומבוגרים יותר זנחו אותה לפני זמן רב לטובת מתחרותיה השונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully