וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התקשורת נגד ההתחייבות

28.4.2010 / 16:04

משרד התקשורת מפרסם שימוע לחברות התקשורת בנוגע לדמי היציאה ללקוחות פרטיים. "התקבלו תלונות רבות", מסביר המשרד

משרד התקשורת מפרסם שימוע לחברות הסלולר, חברות הטלפוניה הפנים ארציות, ספקי הגישה לאינטרנט והמפעילים הבינלאומיים בנוגע לגביית דמי יציאה מלקוחות פרטיים. בכוונת המשרד להגביל את דמי היציאה שהחברות רשאיות לגבות מלקוח המעוניין להתנתק מהחברה לפני תום תקופת ההתחייבות שהוגדרה במבצע אליו נרשם.

לדברי משרד התקשורת, המהלך נובע מתלונות רבות בנוגע לדמי יציאה גבוהים ובלתי שקופים לצרכן, אשר התקבלו במשרד שנים האחרונות. מהתלונות עולה כי דמי היציאה הגבוהים הופכים לחסם מעבר ממשי שאינו מאפשר למנוי לעבור ולקבל שירותים מחברה מתחרה. בנוסף, נמצא כי תלונות מנויים רבות מתייחסות להיעדר שקיפות לגבי העובדה כי הפרת ההתחייבות כרוכה בתשלום וכיצד הוא מחושב. מבחינה שערך משרד התקשורת עולה כי לעיתים קרובות מדובר בתשלום גבוה אשר אופן חישובו אכן אינו ברור ושלא קיימת אחידות בין החברות באשר לאופן חישוב דמי היציאה, ולפיכך נפגמת השקיפות למנויים

קנס יציאה עד 10% מהחשבון החודשי

שר התקשורת משה כחלון וצוות משרדו מצהירים כי מטרת המהלך הרגולטורי אותו הם מניעים כעת היא הורדת חסמי יציאה/מעבר בין חברות במטרה לגרום להגברת התחרות בשווקי התקשורת ולשיווקן של תוכניות משופרות למנויים. "אני מאמין שצעד זה יעצים את כוח המיקוח של המנוי הפרטי מול החברות", מסר השר כחלון.

להערכת משרד התקשורת, קנס יציאה המהווה יותר מ- 10% מהחשבון החודשי הממוצע ששילם המנוי לחברה בתקופת ההתחייבות כפול מספר החודשים שנותרו עד תום תקופת ההתחייבות, מהווה חסם יציאה. לכן מעוניין המשרד לקבוע כי דמי היציאה לא יעלו על 10% מהחשבון החודשי הממוצע ששילם המנוי לחברה בתקופת ההתחייבות כפול מספר החודשים שנותרו עד תום תקופת ההתחייבות. באופן זה אף יוסדר חישוב דמי היציאה באופן אחיד לכל בעלי הרישיונות בשוק התקשורת ותוגבר השקיפות למנוי.

להתראות, הטבות חד-פעמיות?

האפשרות כי בשל כך יפסיקו החברות להעניק הטבות חד פעמיות למנוי מתחייב נלקחת בחשבון, אך משרד התקשורת מוסר כי הוא בדעה שדרישת תשלום נוספת מהמנוי עבור החזר בגין "הטבה חד פעמית" שהוענקה לו מהווה חסם מעבר נוסף, ואילו טובת המנוי תגיע לידי מקסום ככל שחסמי היציאה/מעבר בין החברות יופחתו, התחרות ביניהם תגבר וכתוצאה מכך - תנאי ההתקשרות, ובכללם תעריפי ההתקשרות, ישופרו.

עוד שוקל המשרד לקבוע כי חברת תקשורת המעוניינת לאפשר למנוי לרכוש ציוד קצה בתשלומים, תהיה רשאי לעשות זאת רק באמצעות עסקת אשראי בין המנוי לבין חברת האשראי. זאת בניגוד למצב הקיים בו ניתן לחייב את כרטיס האשראי של המנוי באופן שמחייב את המשך הקשר בין החברה לבינו אף לאחר שביקש להפסיק לקבל מבעל הרישיון את שירותיו. כך יובטח שלחברה לא תהיה גישה לאמצעי התשלום של מנוי שביקש לסיים באופן מוחלט את ההתקשרות עמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully