וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לתבוע את ההאקר? הגולשים יחליטו

29.4.2010 / 12:11

הבלוג הטכנולוגי טק קראנץ' מעלה להצבעה את השאלה אם לתבוע האקר שפרץ אליו. הגולשים, כך מסתמן, שולחים לבית המשפט

הבלוג טק קראנץ' מוכר היטב למי שנוהג לצרוך תוכן בנושאי טכנולוגיה. הוא הוקם ב-2005 על ידי מייקל ארינגטון וצבר מוניטין שהפך אותו לאתר בולט ומשפיע בתחום. עקב מרכזיותו של טק קראנץ', כאשר נפרץ האתר בינואר השנה על ידי האקר אלמוני, הפך הדבר לידיעה חדשותית. אותו האקר אף הגדיל לעשות ופרץ לאתר בשנית למחרת, כאשר אז גם השתיל בו הודעה הפונה לעורך הבלוג. "אז מה, ארינגטון, כמה כיסוי תקשורתי קיבלת אתמול? אתה צריך להודות לי שלא מחקתי לך רשומות. אם זה מה שאני רוצה לעשות – אני יכול", כתב ההאקר בליווי כמות נאה של קללות.

אך הגלגל מסתובב לו, ולאחר שאותו בריון אינטרנטי היה מסוגל לשלוט קצרות על האתר החשוב, עכשיו עובר הכדור לידיים של המותקף, שלא רק יכול להחליט על גורלו של התוקף – אלא מעלה זאת למשאל פומבי. "זוכרים את התקפת ההאקינג בינואר? ובכן, לאחרונה משטרות אירלנד וארצות הברית יצרו איתנו קשר מכיוון שהם סבורים שמצאו את התוקף. הוא חשוד במקרה אחר והראיות מצביעות שהוא גם זה שפרץ לטק קראנץ', סיפר אחד מכותבי הבלוג בפוסט שהעלה.

אך לפרסום חדשות אלו הייתה עוד סיבה מלבד הבאת האינפורמציה לידיעת הציבור. "רשויות החוק רוצות כעת לדעת אם אנו מעונינים לתבוע את החשוד. הם שלחו לנו ראיות, דוגמת צ'ט אינטרנטי של החשוד, שהוא מבדר למדי. כשתסיימו לקרוא אותו תוכלו אתם להחליט – האם נגיש תלונה נגדו, או נוותר על זה? מה שאתם תחליטו – אנחנו נעשה", נכתב בפוסט, שבסופו ניתן להצביע "כן" או "לא" דרך מערכת סקרים.

נכון לכתיבת שורות אלו, כמעט 80% מהמצביעים הם בעד תביעה, כך שסביר להניח שאותו האקר ימצא את עצמו בבית המשפט, וזאת רק בזכות אנשים שמעולם לא פגש, שהחליטו ספונטנית ללחוץ על כפתור המצביע נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully