וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקספלורר ממשיך לקרוס

4.5.2010 / 15:28

הדפדפן מבית מיקרוסופט מגיע לנקודת שפל חדשה: נתח שוק הקטן מ-60%. כרום של גוגל מתחזק

דפדפן האינטרנט של מיקרוסופט בצרות. לאחר ירידה עקבית באחוז השימוש בו, מגיע החודש אינטרנט אקספלורר לשפל של יותר מעשור – 59.95%. נתון זה דומה לאחוז השימוש בגרסה 4 של אקספלורר, לפני 11 שנה. מדובר גם בירידה של כ-9% מנתח השוק של הדפדפן מיום השקת גרסה 8 שלו, לפני כשנה וחודשיים.

את החלל שמשאיר האקספלורר ממלא כרום. הדפדפן מבית גוגל ממשיך להתחזק, ומציג כעת 6.73 אחוזי שימוש - אמנם לא נתח שוק ניכר, אך כמות גידול מרשימה בחודשים האחרונים. דפדפן פיירפוקס עדיין לא מצליח להגיע ליעד של רבע מהשוק, ונתקע באזור ה-24%. עם זאת, הסקר (שנערך על ידי חברת Net Applications) מראה כי לפיירפוקס יש בסיס משתמשים נאמן מאוד, שמקפיד לשדרג את גרסאות הדפדפן ולא לעבור למתחריו.

כדי לנסות לעצור את הסחף שמה דגש מיקרוסופט על פיתוח גרסה 9 של אינטרנט אקספלורר, שאמורה להיות מהירה יותר מפיירפוקס ולתמוך בתקן HTML 5. אך מועד יציאת הדפדפן נמצא במרחק של בין תשעה חודשים לשנה – זמן רב בו יכולים הרגלי השימוש באקספלורר להתדרדר אף יותר. אנליסטים אף מעריכים כי ייתכן שעד שתציג מיקרוסופט מוצר חדש וראוי – הדגש בתחום הדפדפנים יעבור לתחום הסלולר, שם כבר מתחילה להתקיים תחרות ערה כיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully