וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שימוש חופשי בתמונות? לא אצלנו

10.5.2010 / 8:27

ועדת השרים לא אישרה שימוש חופשי בתמונות השייכות למדינה. ויקימדיה ישראל: "מפחדים לבצע שינוי בחוק מימי המנדט הבריטי"

ועדת השרים דחתה את התיקון בחוק זכויות יוצרים. החוק המקורי יעלה להצבעה בקריאה טרומית ביום רביעי הקרוב. נציגי ויקיפידה בישראל - ויקימדיה, היו אלה שדחפו לאישור תיקון החוק שמטרתו לאפשר שימוש חופשי בתמונות שבבעלות המדינה לכל אדם.

הצעת החוק הוגשה על ידי יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה, ח"כ מאיר שטרית, ועליה חתומים גם יו"ר ועדת החינוך, ח"כ זבולון אורלב, וחברי הכנסת זאב בילסקי, אריה ביבי, רוברט אילטוב ואנסטסיה מיכאלי. ח"כ שטרית נענה לבקשת העמותה לקדם את הנושא בעקבות דיון מיוחד בוועדת הטכנולוגיה שנערך לפני מספר חודשים.

מויקימדיה ישראל נמסר בתגובה כי "החלטתה של ועדת השרים לדחות הצעה שמטרתה לאפשר לאזרחי המדינה להשתמש בתמונות שהם מממנים, כמו תמונות של המנהיגים שהם בחרו - אינה מובנת ואף מקוממת. מה המניע של ועדת השרים למנוע ממשלמי המסים את הזכות לפרסם בבלוג האישי תמונה של ראש ממשלת ישראל לוחץ את ידו של השליח האמריקאי למזרח התיכון? מה המניע של דובר צה"ל לאסור לפרסם בוויקיפדיה תחת הערך: חיל האוויר, את תמונות חיל האוויר בפעולה ולא תמונות של מטוסים אמריקאים?".

לטענת ויקימדיה, "מאחר שוועדת השרים אינה מנמקת את סיבותיה לדחייה - ניתן רק לנחש כי שוב מדינת ישראל מפחדת לבצע שינוי בחוק שחוקק עוד בימי המנדט הבריטי ולא הותאם מאז לקיומו של האינטרנט. ויקימדיה ישראל מברכת על החלטתו של ח"כ מאיר שטרית, למרות התנגדות ועדת השרים - להמשיך ולהעלות את ההצעה לקריאה טרומית במליאת הכנסת כבר ביום רביעי הקרוב".

  • עוד באותו נושא:
  • ויקיפדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully