וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיירפוקס 4 יצא עד סוף השנה

11.5.2010 / 14:18

התאמה לרשתות חברתיות, ממשק מינימליסטי ותמיכה ב-HTML 5 הם חלק מהחידושים הצפויים בגרסה 4 של הדפדפן מבית מוזילה

זירת הקרב של הדפדפנים הולכת ומתחממת. ארגון הקוד הפתוח מוזילה הודיע כי גרסה 4 של פיירפוקס תצא עד סוף השנה הנוכחית. מנהל פרויקט פיירפוקס מייק בלצנר פירט את התוכניות לגרסה החדשה והצהיר כי משימתו העיקרית תהיה "להיות מהיר, ידידותי ומעצים".

הגרסה החדשה תתמוך בהאצת חומרה ותציע תמיכה מובנית בטכנולוגיית רב מגע (מולטי-טאץ') ו-Aero Peek הקיימת בחלונות 7. מוזילה אף תוציא גרסת 64 ביט של הדפדפן עבור מערכת הפעלה זו. ממשק התוכנה ירוענן ויהיה נקי יותר, בדומה לדפדפן כרום של גוגל. הממשק גם יהיה גמיש לשינויים (קוסטומיזציה) והדפדפן יאפשר להתקין תוספים מבלי צורך להפעיל מחדש את התוכנה לאחר מכן.

מוזילה אף מתכוונת להתאים את עצמה לעידן המדיה החברתית הנוכחי, ולייצר כלים שיקלו על ההתנהלות בכלים החברתיים השונים. "אתרים הופכים היום להיות דומים יותר לאפליקציות, וחשוב שהמשתמשים יבינו מה שירותי הרשת עושים עם המידע שלהם", אמר בלצנר, וציין כי מנהל החשבונות שהציגה מוזילה לאחרונה הוא הצעד הראשון בכיוון הזה.

מבחינה טכנולוגית מתכננת מוזילה להוסיף תמיכה בתקן HTML5 לדפדפן ותמיכה ביכולות תלת-מימד. פיירפוקס אף יכלול עדכונים וכלי בדיקה עבור מפתחים, שיוכלו לבדוק טוב יותר כיצד עובדים הפיתוחים שהם מייצרים עבור סביבת העבודה של פיירפוקס.

בהנחה שמוזילה תשיק את פיירפוקס 4 בנובמבר הקרוב – גרסת בטא שלו יכולה לצאת אפילו כבר בחודש הבא, ולהימשך מספר חודשים. פיירפוקס 4 צפוי להתחרות בעתיד הקרוב בגרסה 9 של אינטרנט אקספלורר מבית מיקרוסופט ובעדכונים נוספים שתוציא גוגל לדפדפן כרום.

  • עוד באותו נושא:
  • פיירפוקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully