וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה מובילה בפיראטיות תוכנה

11.5.2010 / 16:01

דו"ח חדש: 59% מהתוכנות באסיה הן פיראטיות. בישראל כשליש מהתוכנות אינן חוקיות - הרבה לעומת ארה"ב אך מעט לעומת גיאורגיה

אסיה היא היבשת המובילה בפיראטיות תוכנה. כך לפי דו"ח חדש של ארגון ה-BSA הנלחם בשימוש לא חוקי בתוכנות. לפי הדו"ח 59% מהתוכנות באסיה הן פיראטיות – נתון המציג ירידה מ-61 האחוזים של 2009. ירידה זו אינה מאפיינת את המגמה הגלובלית, לפיה עלה אחוז התוכנות הפיראטיות בעולם ב-2%, ל-43%. עלייה זאת מוסברת בגידול בשימוש במחשבים אישיים במדינות מתפתחות, ביניהן הודו וסין. "מחשבים רבים נמכרים כאשר כבר מותקנות עליהם תוכנות פיראטיות", אמר נציג ה-BSA.

גיאורגיה היא המדינה בעלת שיעור הפיראטיות הגבוה ביותר בעולם, עם נתון עצום של 95% תוכנות מזויפות. אחריה ברשימה נמצאות זימבבווה (92%), בנגלדש ומולדובה (91%). בישראל 33% מהתוכנות הן פיראטיות, נתון סביר יחסית, אך עדיין רחוק מארצות הברית, יפן ולוקסמבורג, המציגות נתוני פיראטיות נמוכים במיוחד של 20%.

ההפסדים הכספיים לתעשיית התוכנה כתוצאה מהפיראטיות נמדדות במיליארדי דולרים בשנה. ב-2008 הפסידה התעשייה 52.9 מיליארד דולר. ב-2009 הוצגו הפסדים של 51.4 מיליארד דולר. ארגון ה-BSA נוקט יוזמות שונות ברחבי העולם כדי לבער את השימוש הפיראטי הרחב, ולפי מחקר עדכני - חינוך נגד פיראטיות וקמפיינים בנושא מצליחים להוריד לפחות במידת מה את השימוש בתוכנות לא חוקיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully