וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HP רוצה לגרום לכם לקנא

Envy 15 של HP הוא אחד הניידים החזקים ביותר והיפים ביותר בשוק, אך מחירו גורם לו להיות בעיקר מחשב קונספט

ל-HP, יצרנית המחשבים הגדולה בעולם, יש בעיה. לבעיה הזו קוראים אפל. יצרנית מחשבי המק אולי לא מתהדרת בוותק ובנתח השוק של HP, אך בתחום מחשבי היוקרה היא נמצאת – לפחות מבחינת התפיסה – הרחק בפסגה, עם מחשבים מעוצבים להפליא דוגמת המקבוק אייר. לידו, מרבית מחשבי HP נראים משעממים ונטולי השראה. הם אולי חזקים יותר, איכותיים יותר וכוללים סוללה מתחלפת, אך כל אלה לא באמת משנים לאנשים שהולכים לקנות מחשב שהינו אביזר אופנה.

כמו רבות אחרות, גם HP מנסה לשבור את התפיסה הזו, ואת המתחרה שלה למקבוק אייר היא מצאה דווקא אי שם בעולם המשחקים. סדרת מחשבי ה-Envy החלה את דרכה בחברת VoodooPC, שעסקה בציוד גיימינג. לפני מספר שנים, קנתה HP את וודו, והחלה לשלב אלמנטים ממחשביה גם בסדרות אחרות. אל מושא הביקורת הזו, ה-Envy 15, האלמנטים האלה כמעט ולא הגיעו, אבל השם דווקא כן. אז האם צריך לקנא בכל מי שיש לו Envy 15? ובכן, בואו נראה.

חי בצל המחיר

חייבים להבין – כל מה שהמחשב הזה עושה, ולא עושה, נמצא בצל המחיר שלו. הסיבה לכך היא שמעטים הם המחשבים הניידים שעולים 9,985 ¤. במחיר הזה ניתן לקנות 4 נטבוקים סבירים או 2 מחשבים ניידים עם מסך 15 אינץ'. אפילו המקבוק אייר הינו זול יותר.

אך במקום בו ה-Air מספק בעיקר תמורה עיצובית, ה-Envy 15 גם נותן לכם מפרט מרשים למדי. למחשב מעבד 4 ליבות מסדרת i7 במהירות 1.6 גיגההרץ, 8 גיגהבייט זכרון, כונן קשיח של 500 גיגהבייט, כונן בלו-ריי חיצוני, מסך Full HD בגודל 15.6 אינץ' וכרטיס מסך Radeon HD 5830 עם זכרון ייעודי של גיגהבייט. כל אלה ארוזים במארז ששוקל רק 2.35 קילוגרמים.

וכן, חייבים להזכיר את המארז הזה. אי אפשר להגיד שהוא חיקוי של ה-Air, אבל יש ביניהם לא מעט קווי דמיון. הוא דק, חום בהיר, עם משטח מגע ענקי וניכר כי הושקעו ב-Envy 15 לא מעט מאמצים מבחינת עיצוב.

יפה מרחוק, מעט מעצבן מקרוב

הבעיה היא שהמאמצים האלה לא תמיד השתלמו. קחו, למשל, את המקלדת של המחשב. היא כוללת כפתורים גדולים ומופרדים, עליהם תענוג להקליד. אך בניגוד למחשבים אחרים, הם בולטים יחסית, ולאחר שתפתחו את המסך אתם עשויים לראות עליו סימני אבק של כפתורים. זה די מציק.

כמו כן, משטח המגע של המחשב אולי ענקי ויפהפה, אבל לקרוא לו "נוח" זה מוגזם. החומר ממנו הוא עשוי לא נעים כל כך למגע, ומתקשה להתמודד עם אצבעות רטובות. תלונה עיצובית אחרונה היא על כך שאין למחשב כניסות USB בצד שמאל – זה לא חברי, זה, ודי מציק אם אתם שמאליים.

חיית מולטימדיה

בתחום הביצועים, לעומת זאת, אין לי מילים רעות להגיד על המחשב הזה. החומרה שלו מאפשרת לו לפעול מהר מאוד, להריץ מספר יישומים "כבדים" במקביל ולנגן סרטי בלו-ריי בלי בעיה נראית לעין. ואם כבר בסרטים עסקינן, המסך שלו יפהפה, ומגיב בצורה יחסית סבירה גם באור שמש, והרמקולים מצויינים גם הם. אגב, כרטיס המסך של המחשב, יחד עם המעבד והזכרון מאפשרים לו להריץ גם משחקים חדשים יותר בצורה טובה למדי.

אך גם הביצועים מגיעים במחיר, וכאן הוא כפול. החלק הראשון הוא החום: המחשב הזה פולט המון ממנו, יש שיאמרו כי זה מספיק כדי לוותר על תנור הסקה בחורף. לאחר שעה של שימוש, קשה להחזיק אותו על הברכיים. החלק השני הוא זמן הסוללה: שעתיים וחצי הם מה שקיבלתי מהמחשב הזה בשימוש מתון, כשיישומי מולטימדיה מורידים את הזמן הזה לשעתיים בלבד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

לתצוגה בלבד

בסופו של יום, Envy 15 הוא בעיקר מחשב מבלבל. אם אתם מחפשים נייד לצרכי מולטימדיה והתקציב שלכם הינו בלתי מוגבל, הוא כנראה האפשרות הטובה ביותר שיש כיום בשוק. אם אתם מחפשים PC (לא מק) מעוצב, והתקציב שלכם בלתי מוגבל, הוא אחת האפשרויות הטובות ביותר שיש כיום בשוק אבל המפרט שלו מוגזם עבורכם.

לכל השאר, המחשב הזה הוא בעיקר מוצר שמטרתו להיות נחשק, אך לא במרחק נגיעה. מוצר מהסוג שממנו אתם יכולים להתלהב מרחוק, להזיל ריר על המפרט ולהעריך את העיצוב. כזה שיעלה את הדימוי של HP בעיניכם בלי שתשתמשו במחשב בכלל. ובתחום הזה, כנראה שהחברה השיגה את מטרתה.

  • עוד באותו נושא:
  • hp

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully