וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגישת חירום בפייסבוק

13.5.2010 / 11:37

החברה תתכנס מחר (ו') לישיבה על אסטרטגיית הפרטיות שלה. זאת בעקבות גל הביקורת כלפיה בנושא

בעקבות הלחץ והביקורת הרבה שנמתחת על בעיות הפרטיות שבה, החליטה פייסבוק לזמן פגישה פנימית בנושא למחר (ו'). בפגישה תדון החברה באסטרטגיית הפרטיות שלה. לאחרונה ספגה הרשת החברתית התקפות על גישתה בנוגע לחשיפת מידע של גולשיה ואף הוגשו נגדה תלונות רשמיות של ארגונים לשמירה על פרטיות.

כנראה שההגזמה של פייסבוק נותנת את אותותיה בגולשים - הבלוג SearchEngineLand חשף שכאשר מקישים בגוגל את השאלה How Do I ("איך אני..") - אחת ההשלמות הנפוצות ביותר המוצעות היא "איך אני מוחק את חשבון הפייסבוק שלי". בקשת המידע הזו החלה להופיע בתחילת 2009, כאשר ב-2010 חל גידול ניכר בה. בניסיון להרגיע את הרוחות ענה סמנכ"ל פייסבוק למדיניות הפרטיות אליוט שרייג' על שאלות הגולשים דרך אתר הניו-יורק טיימס, וניסה להפיג את החששות. מעל 300 שאלות התקבלו בנושא. שרייג' הצהיר כי "הצטרפות לפייסבוק היא צעד מודע שבוחרים לעשות אנשים רבים שהחליטו לצעוד קדימה ולשתף ולחלוק בכוונה ברורה", תשובה שהדאיגה גולשים רבים שחשים שפייסבוק לוקחת כמובן מאליו הפצת תכנים ופרטים שהם עצמם לא בהכרח רוצים להפיץ בצורה רחבה.

כעת, כאמור, מתכנסת החברה כדי לדון במצב ובאתר allfacebook.com המסקר את הרשת החברתית, מעריכים כי החברה תיאלץ לעשות שינויים כלשהם במדיניותה. אחד הצפויים בהם הוא שינוי שירות Instant Personalization, שהמשתמשים נאלצים לכבות באופן ידני לאחר שהוא מופעל אוטומטית מבלי שביקשו זאת. פעילים בתחום שמירת הפרטיות מעוניינים שהחברה תעשה שינויים נוספים, למשל בתוספים של פייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully