וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המקצוע העולה: נינג'ה

13.5.2010 / 15:09

אנשי עיבוד המידע ברשתות החברתיות מצליחים להגיע למסקנות סוציולוגיות משורות הסטטוס שלכם. מה הם מגלים שם?

האם עדכוני סטטוסים ברשתות חברתיות וקורות חיים מקוונים הם כלי סוציולוגי חדש? לפי האנשים האמונים על איסוף נתונים בחברות כפייסבוק ולינקדין – בהחלט כן. שתי חברות אלו מעסיקות חוקרים ומנתחים שתפקידם לרכז את הנתונים והמידע שמפרסמים הגולשים ולייצר מהם נתונים ומסקנות. מה הם הבינו בינתיים? לפי הסן-פרנסיסקו כרוניקל, שפרסם כתבה בנושא, בין התובנות נמצא כי מערכות יחסים פתוחות לא עובדות, אירוסין מחרפנים נשים ויש עליה חדה במקצועות הכוללים את המילה "נינג'ה".

די.ג'יי פאטיל, המדען הראשי ברשת החברתית-עסקית לינקדין, מספר שבין השנים 2002 ל-2007 חלה עליה בכמות האנשים הבוחרים להגדיר את מקצוענותם בתחום מסוים כ"נינג'ה". כך גם עם התארים "אוונגליסט" ו"גורו", אם כי באחרון חלה ירידה בינתיים. ב-2008, מגלה פאטיל, "מעצב תעשייתי" ו"אמן סביבתי" היו המקצועות הצומחים ביותר.

יחסים פתוחים? לא מומלץ

עקב היותה של פייסבוק רשת חברתית שאינה מוגדרת נושא, קל יותר לאסוף בה נתונים שונים ומגוונים. קמרון מרלו, סוציולוג הבית של החברה מייצר "מדד אושר" לפי עדכוני סטטוס של המשתמשים. בזכות מדד זה גילה קמרון כי חגים, דוגמת חג המולד והפסחא, הם ימים שמחים במיוחד, שמותו של מייקל ג'קסון העציב הרבה אנשים, שמערכות יחסים פתוחות מעלות רגשות שליליים ב-15% אצל המשתתפים בהן ושאירוסין יכולים לגרום לרגשות שליליים אצל נשים ("אולי זה בגלל האילוץ לתכנן חתונה"). נראה, אגב, ששווה לצלוח את תקופת האירוסין הקשה, שכן מסתבר שכאשר אישה הופכת לנשואה – תחושותיה השליליות פוחתות. אצל הגבר, לעומת זאת – הן מתרבות.

"ניתן לייצר תמונה סטטיסטית המציגה את השינויים במצב האושר של כלל האוכלוסיה בכל עת", אמר מרלו. "אולי אנחנו לא יכולים לאבחן אושר לגופו היטב, אבל כאשר מחשבים את הכל ביחד – אנחנו מקבלים תמונה ברורה למדי על התחושה במדינה". גם די.ג'יי פאטיל מלינקדין מאמין ביכולותיה של כריית הנתונית. "מה שעושה את ההבדל עבורי הוא היכולת לומר: 'אה, לא ידעתי שאני מסוגל לעשות את זה', על משהו, ואז להיכנס לחלל הזה ולייצר חוויה פרודוקטיבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully