וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויקיפדיה 2.0

13.5.2010 / 16:39

אינציקלופדית הענק המקוונת השיקה ממשק חדש ופיצ'רים נוספים, ביניהם ניווט משופר ואפשרות לייצר קובץ PDF מערכים

ארגון ויקימדיה העולמי הודיע היום על שורה של שינויים ועדכונים באינציקלופדיה המכוונת ויקיפדיה, זאת במטרה לשפר את חווית המשתמש. לא מדובר בעניין של מה בכך, שכן ויקיפדיה הוא אחד האתרים הנצפים ביותר בעולם, ושינוי ממשק שלא יעלה יפה יהיה בעל השלכות משמעותיות. לכן לפני שהושק השינוי הוא נבחן לעומק על ידי קבוצת ענק של יותר מ-600,000 איש, אשר 83% מהם הביעו שביעות רצון מגרסת האתר המעודכנת.

בין השינויים שהוכנסו: הפיכת פונקציות לקלות יותר למציאה, ניווט משופר לקריאת ערכים ולעריכתם – זאת בזכות טאבים חדשים בראש הדפים, תפריט פונקציות חדש שמופיע מצד שמאל של המסך, ארגון מחדש של סרגל הכלים הקיים וכלי חדש המאפשר להוסיף בקלות לינקים לערכים קיימים. ויקיפדיה אף שיפרה את הצעות המשך החיפוש המתקבלות בעמוד תוצאות חיפוש. חידוש מעניין נוסף הוא היכולת לייצר קובץ PDF מערך נבחר או ממספר ערכים – וכך לייצר "קובץ בפורמט ספר" מאלה. גם הלוגו הידוע של ויקפדיה, פאזל כדור הארץ, מרוענן.

למשתמשים שמעדיפים את העיצוב הישן והמוכר מציעה ויקיפדיה לשחזר אותו בקלות – זאת על ידי אפשרות בשם "Take Me Back" שתופיע בראש העמוד, ותאפשר החלפת ממשק מחדש לישן. "אין זה הפרויקט היחיד שאנו מתכננים לשחרר, אלא הראשון שבהם", הכריזו בבלוג אנשי ויקיפדיה.

  • עוד באותו נושא:
  • ויקיפדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully