וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטרנט זה טוב לחיים

16.5.2010 / 15:28

מחקר חדש מגלה כי שימוש באינטרנט מעלה את תחושת הסיפוק והרווחה של בני האדם, עם דגש על נשים, עניים ולא משכילים

גישה למחשבים, לאינטרנט ולמכשירים המאפשרים תקשורת יכולה להעלות את תחושת הסיפוק והרווחה של בני האדם. כך קובע מחקר חדש שערך מכון ה-BCS הבריטי. המחקר כלל 35,000 נבדקים ברחבי העולם וגילה כי גישה לטכנולוגיית המידע מספקת העצמה וכשירות, המובילים לסיפוק גדול יותר בחיים. המחקר לא מצא הבדלים משמעותיים בהשפעת הטכנולוגיה על אנשים בגילאים שונים.

"הרבה מהשיפור בשביעות הרצון מהחיים בעקבות החשיפה לטכנולוגיה מתקיים דווקא אצל אלו שאינם ממוקמים טוב מבחינה חברתית. אנשים המרוויחים משכורות נמוכות או בעלי השכלה נמוכה מקבלים יותר מטכנולוגיית המידע מאשר אלו עם הכנסה גבוהה והשכלה גבוהה", גילה המחקר. "כל דבר שמגביר את התחושה של שליטה אישית בחיינו יפחית חרדה ומתח, וישאיר אותנו בבריאות נפשית טובה", אמרה הפסיכולוגית דונה דוסון בהתייחסה לממצאים. "טכנולוגיית המידע נותנת לנו בחירה, מאפשרת לנו גישה למידע ומקשרת אותנו עם אחרים. זה מוביל לסיפוק גדול יותר בחיים.

עוד מסתבר במחקר כי נשים בייחוד הן אלו המרוויחות מהטכנולוגיה, בין השאר מכיוון שיש להן תפקיד מרכזי יותר בחיי המשפחה וברשתות חברתיות. איסוף המידע ברשת מאפשר לנשים לנהל ביעילות רבה יותר את האספקטים השונים של חייהן.

ממצאי ה-BCS סותרים ממצאים של מחקר ישראלי שנערך בשנה שעברה על ידי יאיר עמיחי-המבורגר מהמרכז לפסיכולוגיית אינטרנט במרכז הבינתחומי בהרצליה. מחקר זה הגיע למסקנה כי לטכנולוגיה יש השפעה שלילית על רווחתם של אנשים, בכך שהוא יוצר טשטוש בין זמן מקצועי לזמן של פנאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully