וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל נגד הקוגריות

17.5.2010 / 13:08

גוגל פוסלת אתרים המחברים בין מבוגרות לצעירים מפרסום ברשת התוכן שלה. עם ההיפך דווקא אין לה בעיה

אחרי שמנכ"ל אפל סטיב ג'ובס החליט שהוא חוסם את הפורנו מכניסה לחנות האפליקציות של אפל, גם בענקית החיפוש גוגל החליטו לנקוט עמדות מוסריות העולות בקנה אחד עם ערכי משפחה שמרניים. מסתבר שברשת התוכן של גוגל לא מאשרים פרסום אתרים העוסקים בחיבור בין נשים מבוגרות לגברים צעירים.

יותר מארבעים שנה לאחר צאת הסרט "הבוגר", שהציג את הדמות המיתולוגית מיסיז רובינסון המפתה את דאסטין הופמן הצעיר – "הקוגריות" שוב באופנה. בשנים האחרונות רווחת תופעת הנשים המבוגרות המנהלות מערכות יחסים עם בחורים הצעירים מהן בעשרות שנים – דבר המשתקף הן בסדרות טלויזיה כגון "Cougar Town", והן במציאות, בה חולקת דמי מור את חייה עם אשטון קוצ'ר, הצעיר ממנה ב-16 שנה, וגם מדונה מסתובבת עם גברברים צעירים.

בעיני גוגל, כך מסתבר, זה פשוט לא מוצא חן. אתר היכרויות בשם CougarLife הפונה לנישה הזאת, נפסל מלהשתתף ברשת התוכן של גוגל, לאחר חודשים בהם שילם לחברה 100,000 דולר מדי חודש כדי לפרסם דרכה. לא מדובר רק באתר הספציפי הזה – גוגל החליטה כי כל אתר שיכלול את המושג "קוגרית" בשמו – ייפסל על ידה. זאת בעוד שאתרים מקבילים, בהם נשים צעירות מחפשות "שוגר דדי" – אינם נפסלים. כמו, למשל, האתר seekingarrangement.com, המכריז בעמוד הבית שלו: "שוגר בייבס הן תלמידות קולג', שחקניות בדרך לפריצה, או מישהי שרק מתחילה. את מחפשת תומך נדיב שיפנק, יתגמל וידאג לך – אולי כלכלית?".

"חלק מהאתרים האלה הם כמעט אתרי זנות, ולגוגל אין בעיה לפרסם אותם, אומרת נשיאת CougarLife קלודיה אופנקלדר. "מדובר באפליה על רקע גיל ומין".

מבוגרים עם צעירות - בסדר. מבוגרות עם צעירים - לא בסדר

ואכן קשה שלא לראות בגישתה של גוגל משמעות חברתית ומוסרית, הרומזת על תקינות קונספט ה"מבוגרים עם צעירות" לעומת פסילת "מבוגרות עם צעירים". "זה תמיד היה מקובל כחלק מהתרבות שגברים יהיו מיניים בכל הגילאים, אך זה חדש יחסית שנשים מרגישות בסדר להיות מיניות ומושכות בגיל כזה", אמרה לניו-יורק טיימס הפסיכולוגית לוני ברבך.

ב-CougerLife ניסו ללכת לקראת גוגל ולהציע לעדן את תמונת הפרסומת שלהם ולהחליף את זוג המבוגרת-צעיר שבו לתמונה של אופנקלדר עצמה, שהיא אישה בת 39 הנמצאת במערכת יחסים עם בחור בן 25. מחלקת הפרסום של גוגל ענתה על ההצעה בשלילה והודיעה כי הפסילה היא על קונספט ה"קוגריות" כמכלול. "לא מדובר רק במודעות. זה המודעות ועמוד הנחיתה של האתר. כל דבר שנחשב ללא ידידותי למשפחה לא ירוץ ברשת התוכן של גוגל בשלב זה", הגיב לטענות נציג גוגל, שלא הסביר כיצד seekingarrangement.com הוא אתר משפחתי יותר.

CougarLife מאיימת להגיש תלונה נגד גוגל ואף לנקוט בצעדים משפטיים. בינתיים היא יכולה לנסות להתנחם מהעובדה שהלינקים הממומנים המופיעים לצד תוצאות החיפוש ימשיכו להופיע כסדרם. נחמה קטנה, שכן פסילת האתר מרשת התוכן של גוגל היא בעלת משמעויות כבדות ל-CougraLife. מודעותיו לא יופיעו ביותר מ-6,700 אתרים הכלולים ברשת, חלקם אחראים לחלק גדול מאוד מהתנועה לאתר.

אז מה עושים? הניו-יורק מגזין מציע לאתר פשוט לנסות לעקוף את הפילטר של גוגל, המחפש את המילה Cougar. זאת על ידי שימוש במילה אחרת. "שיחליפו את Cougar ב-Mellencamp", מציע המגזין בבדיחות הדעת, בהתייחסו למוזיקאי ג'ון מלנקפ, שהיה ידוע בשם הבמה "ג'ון קוגר".

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully