וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוגלי על סף סגירה

20.5.2010 / 12:24

שלוש וחצי שנים לאחר שנוסד, שירות הבלוגים מבוסס הוורדפרס "בלוגלי" עומד להיסגר, עקב חוסר משאבי זמן של מפעיליו

הבלוגריה החינמית "בלוגלי" (blogli.co.il) עומדת על סף סגירה. בפוסט שפרסם אלעד זלומונס, אחד משלושת מקימי האתר, הוא הכריז כי הרשמת מנויים חדשים הוקפאה ושהשירות ירד מהרשת תוך מספר חודשים.

כבר לפני חצי שנה פורסמה אזהרה בנוגע לעתידו של בלוגלי, והובעה תקווה שיקום מי שייקח את המושכות ויחפוץ בניהול האתר. לאחר שלא הקבלה פניה רצינית בנושא, פרסם אמש זלומונס פוסט בו כתב: "מזה זמן אני מחפש פתרון למצב התחזוקתי הרעוע של בלוגלי וכעת הגיע הזמן לפעולה. באופן מיידי תיסגר ההרשמה של משתמשים חדשים למערכת ותוך חודשיים מהיום, לכל הפחות, בלוגלי ייסגר". זלומונס הציע לבלוגרים של האתר שלוש אפשרויות: מעבר לאתר wordpress.com, מעבר לאחסון עצמאי, או התעלמות – שתגרור את סגירת הבלוג והיעלמות התוכן מהרשת.

אתר בלוגלי קם לקראת סוף 2006. מלבד זלומונס השתתפו במיזם גם הבלוגרים תום סלע וחנית כהן. בלוגלי איפשר לגולשים לפתוח בלוגים בחינם, זאת על פלטפורמת וורדפרס, שאנשי האתר שאפו להפוך אותה לזמינה ונגישה לגולש הישראלי - דבר שלא היה אלמנטרי באותה תקופה. בשיאו הגיע האתר לעשרת אלפים בלוגרים רשומים ולכחצי מיליון דפים נצפים ביום. עם הזמן הלך ודעך השירות, כאשר בשנה האחרונה התלוננו בלוגרים רבים על תפקוד האתר והפעמים הרבות בהן קרטע ונפל.

שמחים שהבלוגרים ממשיכים הלאה

"כבר הרבה זמן שהאתר בקשיים, ומי שצריך לדעת את זה – יודע", אומר אלעד זלומונס. "כרגע אנחנו לא בונים על קונה רציני. היו כמה ששאלו, אבל לא היה משהו רציני. מי שפנה לרוב נפסל על הסף – עקב חוסר במשאבים מספיקים. לא רצינו להעביר את זה למישהו שאנחנו יודעים מראש שיתפקד בצורה בעייתית".

- איך אתה מסכם את התקופה?

"באופן אישי מאוד נהניתי. כמובן שחבל לי שזה דעך ונסגר. היה פה משהו חשוב. כשהתחלנו, לא הייתה פלטפורמת בלוגים נוחה בעברית".

זלומונס מספר שאחד הדברים החשובים שעמדו לנגד עיני מפעילי האתר היה השמירה על חופש הביטוי של המשתמשים. "עמדנו לא פעם באיומים בתביעות משפטיות ,ולמעשה לא הייתה אפילו פעם אחת בה התקפלנו ונאלצנו לצנזר משהו".

- עשיתם משהו לא נכון, שמנע מכם להיות הישראבלוג הבא?

"יכול להיות שלא הערכנו מראש את גודל המחויבות הדרושה. אמנם לא היינו צריכים להשקיע זמן רב, אבל זו כן מחויבות הקיימת באופן שוטף. אנשים משתנים והולכים לכיוונים אחרים, וכל אחד מאיתנו הלך לכיוון שונה. בכל מקרה, אני חושב שוורדפרס התפתח מאוד ואנשים יכולים לעבור בקלות לחלופות אחרות. הפתרונות שאנחנו נותנים לאנשים לעבור דירה הם פתרונות נוחים. הרבה בלוגרים התחילו אצלנו ושמחנו שהם המשיכו הלאה ועברו לעצמאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully