וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולם יוכלו לעלות על הגל

TheMarker IT

20.5.2010 / 13:11

לאחר שלא הצליח לייצר באזז רציני, פותחת גוגל את שירות Wave לכלל הגולשים. בנוסף צפויה החברה לחשוף את ה-Google TV

גוגל תהפוך את כלי המסרים המיידים והעבודה המשותפת Wave זמין לכל - כך הודיעה החברה במהלך כנס המפתחים אותו שמתקיים בימים אלה בסאן-פרנסיסקו - Google I/O. ההתלהבות ההתחלתית סביב Wave, המשלב בין שירות דואר אלקטרוני, שירות מסרים מיידיים וניהול משותף של מסמכים, בלוגים ומולטימדיה, דעכה לאחר שגוגל השתהתה בפתיחת השירות לציבור הרחב. דוברי גוגל ציינו כי הם מקווים שהמשתמשים והמפתחים שניסו את Wave בימיו הראשונים ינסו את השירות מחדש, בעודו מציג רמות יציבות גבוהות יותר וסט תכונות רחב יותר. בנוסף למשתמשים פרטיים, פתחה גוגל את השירות גם למשתמשים העסקיים המנויים על כלי השיתוף של Google Apps.

לצד פתיחתו של Wave, הכריזה גוגל במהלך הכנס על חנות יישומים מקוונת כחלק מדפדפן הכרום, אשר תצטרף למעגל המתרחב של חנויות יישומים, דוגמת החנויות הסלולריות הקיימות של אפל, גוגל, נוקיה ו-RIM, מפתחת הבלקברי. החנות תיפתח בהמשך השנה ותאפשר למפתחים למכור יישומים, דוגמת מגזינים מקוונים ומשחקים, שיפעלו ישירות על דפדפן הכרום. "פרסום מהווה דרך חשובה מאד ליצירת רווחים ברשת, אך אנו רוצים להוסיף דרכים חלופיות", ציין סונדאר פיצ'אי, סגן נשיא בגוגל במהלך הכנס. "המטרה שלנו היא להפוך את תהליך המכירה של יישומים בתשלומים ברשת לקל ככל שניתן". לדברי החברה, כ-70 מיליון גולשים ברחבי העולם משתמשים כיום בדפדפן כרום. בשנה האחרונה נוספו לדפדפן כ-40 מיליון משתמשים.

לפי הערכות, פתיחת Wave, השקת חנות היישומים ושחרור פורמט הוידאו WebM עליו הוכרז גם כן, הן רק הקדמה להכרזה הבאה שצפויה לצאת מהכנס - ההכרזה על Google TV, מיזם משותף של סוני, גוגל, אינטל ולוג'יטק, שבמסגרתו מפותח מכשיר טלוויזיה סלוני המבוסס על מערכת ההפעלה של גוגל - האנדרואיד. סוני צפויה להיות יצרנית המכשיר בפועל, בעוד אינטל תספק, כמובן, את השבבים, ואילו לוג'יטק תייצר את המוצרים הנלווים למכשיר, דוגמת מקלדות אלחוטיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully