וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי אפשר לעדכן סטטוס בפקיסטן

20.5.2010 / 15:38

סין לא לבד. המדינה האיסלאמית חסמה את הגישה בתחומה לפייסבוק, יוטיוב ועוד 450 אתרים בהם היא רואה חילול קודש

פקיסטן מגבירה את מדיניות הצנזורה שלה. המדינה האיסלאמית חסמה את הגישה לאתרים פייסבוק ויו-טיוב ולעוד 450 אתרים בהם רואה הממשלה הפקיסטאנית חילול קודש. פקיסטן החלה בביצוע מדיניות זו לאחר שמשתמש פייסבוק הקים דף בו הציע למשתמשים לצייר קריקטורות של הנביא מוחמד. המדינה אף חסמה דפדפני אינטרנט במכשירי בלקברי שבתחומה.

"הגישה של מנהלי פייסבוק ויוטיוב סתרה את החלטות ה- WSIS (ועידת המידע העולמית) ואת מדיניותה", נאמר בהודעה רשמית של השלטון. "פקיסטן צריכה תוכנית יעילה למנוע גורמים אנטי-איסלאמיים, הפוגעים ברגשות המוסלמים. נשמח ליצירת קשר מצד שני האתרים כדי לפתור את הבעיה". גוגל הגיבה כי היא פועלת למען החזרת זמינותו של יוטיוב. מפייסבוק לא נמסרה תגובה.

סגירת האתרים תקינה תחת החוקה הפקיסטאנית, בית המשפט ורשויות השלטון המקומיות. לאחר שבוצעה חסימת האתרים צנח השימוש באינטרנט בפקיסטן ב-25%, כך דיווחה רשת NBC. לפי דיווחי סוכנויות הידיעות - תגובות האזרחים ברשת לחסימת פייסבוק היו מעורבות - בעוד שהיו כאלה שתמכו בצעד נמצאו גם מותחי הביקורת, שפרסמו ברשת דברים כגון: "יום עצוב ומביך בהיסטוריה של פקיסטן. ימים קשים להיות פקיסטאני. החלטות מפוקפקות בדמוקרטיה לכאורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully