וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל שווה כמו מיקרוסופט

TheMarker IT

26.5.2010 / 18:23

סטיב ג'ובס יכול לפתוח בקבוק שמפניה: לראשונה, שווי השוק של אפל כמעט ועקף את זה של מיקרוסופט

שווי השוק של ענקית הטכנולוגיה אפל עדיין לא עקף את זה של מתחרתה הגדולה מיקרוסופט, אך הוא בהחלט קרוב לכך. שווי השוק הנוכחי של אפל עומד על 228.5 ואילו זה של מיקרוסופט עומד על 229.5 - הפרש בשיעור של 0.4%. אם זאת, על פי ניתוח של האתר ביזנס אינסיידר, כבר אתמול עלה הערך האמיתי של אפל על זה של מיקרוסופט. בעוד ששווי השוק של חברה כולל את השווי הנקי של המזומנים שלה וחובותיה בספרי החברה, הערך האמיתי של חברה (enterprise value), למעשה אינו כולל את המזומנים שבידיה. לפי מחיר הסגירה של מניית אפל אתמול, היה שווי השוק של החברה 223 מיליארד דולר. לאפל היו 23 מיליארד דולר במזומן ללא התחייבויות. לפיכך, השווי האמיתי של אפל הוא 200 מיליארד דולר. מיקרוסופט, לעומת זאת, היא בעלת שווי שוק רשמי של 228 מיליארד דולר. היא מחזיקה ב-37 מיליארד דולר במזומן ו-6 מיליארד דולר בהתחייבויות, ולפיכך שווי השוק האמיתי שלה הוא 197 מיליארד דולר.

נסיקתה של אפל משויכת לחזרתו של סטיב ג'ובס לתפקיד מנכ"ל החברה, לאחר שהודח על ידי דירקטוריון החברה ב-1985 ושב לנהל את יצרנית המחשבים המפסידה בשנת 1997. ג'ובס הוביל את החברה לשורת מהלכים, ובראשם חדירתם המסיבית לתחום הסלולר עם האייפון, לשוק הנגנים עם ה-iPod ולשוק המדיה עם החנות המקוונת iTunes. בהובלתו של ג'ובס עיצבה אפל מחדש את שווקים אלו והביאה לקדמה מודלים עסקיים חדשים, ביניהם מודל חנות היישומים.

בעוד שאפל פילסה את דרכה לקדמת הבמה, מהלכיה של מיקרוסופט בתחום הצרכנות ובתחום המובייל נותרו עד כה לא משמעותיים, לפחות בכל הנוגע להכנסותיה הכוללות של החברה. פלח השוק של תוכנות ההפעלה הסלולריות של מיקרוסופט, חלונות מובייל, נותר עד כה שולי ביחס לחמשת החברות המובילות בתחום זה, וגם חדירתה לשוק המשחקים הביתיים עם קונסולת ה-Xbox לא סייע לחברה להתמודד עם התפתחויות בתחום המחשוב האישי, ביניהן קבלתה הצוננת של מערכת ההפעלה חלונות ויסטה, ונתח השוק העולה של נטבוקים, מחשבים זעירים המבוססים על מערכות הפעלה מוזלות.

גורמים אלו הובילו השבוע לעזיבתם של שניים מבכירי מחלקת המוצרים והבידור של מיקרוסופט: רובי באך, נשיא חטיבת הבידור והמכשירים של החברה, וסגנו, ג'יי אלארד. באך, שיפרוש ממיקרוסופט בה עבד 22 שנים, הוביל את המהלך לפיתוחה של מערכת NATAL, מערכת חיישנים ותוכנה המאפשרת שליטה במשחקים באמצעות תנועות גוף וקול. המערכת, המבוססת על טכנולוגיה של שתי חברות ישראליות, פריים-סנס המפתחת טכנולוגיית חישה בתלד ממד, וחברת 3DV שקניינה הרוחני נרכש על ידי מיקרוסופט, צפויה להגיע לשווקים עוד השנה. בראיון אותו העניק באך לרגל פרישתו לבלוג אנגדג'ט, ציין הבכיר כי הוא עוזב את החברה מרצונו, וכי NATAL "תעניק ל-Xbox מהפך של אמצע החיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully