וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו לא שפעת, זה סוס טרויאני

27.5.2010 / 11:57

מדען בריטי הוא האדם הראשון שנושא בגופו וירוס מחשבים. זאת לאחר שהשתיל שבב נגוע כדי לבדוק את יכולת התפשטות הנגיף הדיגיטלי

מדען בריטי בשם מארק גאסון מתגאה בהיותו האדם הראשון ש"נדבק" בוירוס מחשבים. הדוקטור לקיברנטיקה מאוניברסיטת רדינג הדביק את עצמו במכוון על ידי השתלה תת-עורית של שבב הנושא קובץ נגוע. זאת כחלק מניסוי שנועד לבדוק עד כמה שתלים קיברנטיים חשופים לוירוסי מחשבים. הצ'יפ שהושתל משדר סיגנל המאפשר בין השאר את זיהויו של גאסון וכך מחליף, למעשה, את השימוש בכרטיסי זיהוי דיגיטליים.

גאסון ועמיתיו יצרו וירוס עבור השבב ו"הדביקו" את הדוקטור. לאחר שהוירוס הוטמע, הוא החל לשכפל את עצמו לאלמנטים הבאים עמו במגע. כעת, אם מישהו מהקולגות מעביר את כרטיס הזיהוי הדיגיטלי שלו בכניסה לאחת המעבדות – הכרטיס נמצא בסכנת הדבקה. בכך, למעשה, הוכיח גאסון שוירוסים יכולים להיות מועברים באלחוט בין מכשירים.

בעוד שלא מדובר בסכנה בריאותית לאדם כמו גאסון, שבחר להתקין בתוך גופו שבב קטן נטול פונקציה ממשית, מצב כזה בהחלט יכול להוות סכנה לאנשים בעלי שתלים ממוחשבים, דוגמת קוצב לב. מכשירים אלו, כך מסתבר, יכולים להיות חשופים לסכנת הדבקה – שתסכן את פעולתם, וכך אולי גם את חיי האדם. "הראנו שמכשירים כאלו יכולים להידבק בוירוסים, כמו מכשירים רגילים. הפסקת תפקוד של קוצב לב, אם תהיה אפשרית, יכולה להיות מזיקה מאוד", אמר גאסון.

  • עוד באותו נושא:
  • וירוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully