וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מממשקים קוליים ועד פדל לגיטרה

30.5.2010 / 16:10

בתערוכת הבוגרים של מכללת אפקה ניתן היה למצוא תוכנות מופעלות קול, אפליקציות לסלולרי וגם משהו למוזיקאים

מכללת אפקה להנדסה ערכה היום תערוכת בוגרים בה הציגו תלמידיה עשרות פרויקטי גמר. למכללה מסלולי לימודים בתחומי הנדסת תוכנה, הנדסת תעשיה וניהול, הנדסת חשמל והנדסה רפואית, והבוגרים הציגו מגוון הצעות לכלים ומוצרים בתחומים אלו.

בין השאר הוצגו בתערוכה ממשק קולי מזהה דיבור לציוד בדיקה אלקטרוני (פרויקט המתמקד במתן כלי נוח לתפעול ציוד מעבדה באמצעות פקודות קוליות), גישה בדיבור לחיפוש בבסיס נתונים (קבלת מידע מבסיס נתונים באמצעות דיבור) ומעבדה למערכות משובצות מחשב בלמידה מרחוק, המאפשרת למשתמש להתנסות הלכה למעשה בזמן אמת במימוש התיאוריה הנלמדת ללא המצאות פיזית במעבדה.

הסטודנט נעם הורוביץ מהמחלקה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה הציג מחולל אפקטים לגיטרה חשמלית – מכשיר המאפשר מעבר בין מספר אפקטים לגיטרה, תוך שמירה על אופי האות המקורי ועם אפשרויות עריכה ושילוב של האפקטים השונים על ידי המשתמש. "את המחולל ניתן לחבר ישירות למחשב, מה שמאפשר עריכה זריזה ברמה של בין 5 ל-10 שניות מהפסקת הנגינה, תוך כדי הופעה", מסביר הורוביץ, המנגן על גיטרה מזה שנים ושואף לשדרג את פדל האפקטים המוכר.

עושים סדר בשמיים

הסטודנטית תאה פיגלסון ממחלקת הנדסת חשמל ואלקטרוניקה הציגה מערכת ניתוח תרחישים בשמי ישראל – כלי סימולציה שאמור לאתר ולחזות תקריות בטיחות. הפרויקט מיועד לועדת "סדר בשמיים" שמונתה לייעץ למשרדי הממשלה הרלוונטים בנושא ונועד לפתור את הסיבוך הקיים בתמונת המצב הנוכחית, זאת על ידי מודל 4 מימדי הממקם את איזורי הסכנה עבור קונפיגורציה המוזנת למערכת.

בתחום התוכנה ניתן היה לראות בתערוכה מנוע חיפוש מונחה מקום, השואף לאפשר חיפוש ממוקד ומקיף שיענה על צרכי הלקוח בהתבסס על מיקומו (דרך אתר אינטרנט או אפליקציה סלולרית לאנדרואיד), מערכת לבקרת חנייה המבוססת על זיהוי תמונה ותוכנה לשיחות ועידה מקוונות, המאפשרת לצד העברת הוידאו גם העברות תמונות וציור על גבי לוח ממוחשב והעברת קבצים. סטודנטים, הנעזרים במערכת "מידע-נט" ישמחו אולי לשמוע כי הסטודנט יוסי וסרמן פיתח אפליקציית מידע-נט המביאה לטלפונים סלולריים את הפונקציונליים של המערכת האינטרנטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully