וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא משמיעים ציוץ

אור הירשאוגה

31.5.2010 / 15:40

העובדה שהדיון הער בטוויטר במשט הדמים לא סומן כדיון פופולרי העלה את החשד לצנזורה יזומה

שלא במפתיע, ההתנגשות האלימה שהובילה למותם של לפחות עשרה מהפעילים במשט לעזה ולפציעתם של מספר חיילים ישראלים הפכה לנושא חם ברשתות חברתיות. סטטוסים רבים בפייסבוק מוקדשים לנושא כמו גם טוויטים רבים מרחבי העולם. מפתיעה יותר העובדה שהתגית האנגלית למשט - #flotilla כמו גם התגית #Gaza לא מופיעות עדיין ברשימת הנושאים החמים הנידונים בטוויטר. ובמקומה של תגית זו מופיעה התגית Israil#. היעדרן של שתי התגיות הבולטות העלתה חשדות כי טוויטר מצנזרת איזכורים למשט.

מבדיקה באתר trendistic.com מתברר ששתי המילים flotilla ו-Gaza היו פופולריות יותר מהמילה Israil. לפי האתר, 0.78% מהטוויטים לכל היותר כללו את המילה flotilla במהלך היום, בעוד המילה Israel הוזכרה ב-0.63% מהטוויטים לכל היותר. המילה Israil לעומת זאת הופעה ב-0.18% מהציוצים בלבד. "אני לא מבין למה שמדיום כמו טוויטר יצנזר נושאים כמו עזה ומשט - זה לא הולך לעצור אף אחד", כתב משתמש טורקי. "יותר מ-230 טוויטים על flotilla בדקה, וזה לא נושא חם? טוויטר נכשל", העיר אחר.

כותבי הבלוג הטכנולוגי טק-קראנץ', שנרתמו אף הם לסיקור ההיעלמות התמוהה של המשט מאתר המיקרו-בלוגינג, מעריכים כי לא מדובר בצנזורה מכוונת מצד מפעילי האתר. "ההסבר הסביר ביותר הוא שהאתר עדכן לאחרונה את רשימת הנושאים הפופולאריים וייחס את התגיות #gaza ו-#flotilla לאירועים קודמים", מסבירים הכתבים.

  • עוד באותו נושא:
  • טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully