וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמשכת ספירת המתים בפוקסקון

2.6.2010 / 15:00

המפעל הסיני, המייצר בין השאר את מכשירי אפל, אינו יודע מנוח - וגם אינו נותן מנוח. פועל נפטר לאחר משמרת בת 34 שעות

מפעל פוקסקון הסיני, המייצר בין השאר את מכשירי חברת אפל, אינו יודע מנוח – ומסתבר שגם אינו נותן מנוח. לאחר גל התאבדויות בו קפצו אל מותם עשרה אנשים, מת השבוע עובד המפעל מתשישות. יאן לי בן ה-28 חזר לביתו לאחר משמרת בת 34 שעות, החל לסבול מקוצר נשימה ונפטר.

אשתו של לי טענה כי בעלה המנוח אולץ תכופות לעבוד במשמרות ארוכות של יום ולילה, ושבזמן האחרון מצב רוחו היה ירוד. מפעל פוקסקון הגיב כי לחברה נהלים בנוגע למוות של עובדים, ושהמשפחה רשאית לדרוש עזרה ממחלקת הרווחה.

האירוע המצער מתרחש, כאמור, לאחר שורה של התאבדויות במפעל. מקרים אלו גרמו לפוקסקון להעלות לאחרונה את שכר העובדים ב-30%, בתקווה ששיפור השכר יאפשר לעובדים לבצע פחות שעות נוספות, "דבר שיפנה להם זמן רב יותר לפנאי וייצר סביבת עבודה שמחה יותר". המשכורת הבסיסית בפוקסקון היא כ-130 דולר לחודש.

בראיון שנתן אמש מנכ"ל אפל סטיב ג'ובס בכנס D8 של אתר AllThingsD הוא התייחס למתרחש במפעל הסיני. "פוקסקון היא לא סדנת יזע. יש שם מסעדות ובריכות שחיה. עבור מפעל – זה מפעל נחמד למדי" אמר, וציין כי שורת ההתאבדויות מטרידה מאוד את אפל ושהחברה תשלח את אנשיה כדי שיבדקו את העניין לעומק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully