וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש מידע שחייב להיות פומבי"

3.6.2010 / 12:08

בראיון בועידת D8 הגן מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג על מדיניות הפרטיות של הרשת החברתית, תוך כדי הזעה מרובה

תקרית מביכה למארק צוקרברג בועידת D8 של האתר All Things Digital. מנכ"ל פייסבוק, שהגיע לראיון באירוע, הזיע רבות במהלכו, דבר שיצר תחושה כי הוא לחוץ ואינו נינוח. במהלך הראיון הודה צוקרברג כי עשה בעברו דברים שאינו גאה בהם, אך לא פירט מה הם. "צוקרברג נראה כמו איש צעיר תחת לחץ רב, מזיע רבות ועונה לשאלות עם תשובות מקושקשות וקונספטואליות", כתב קוונטין הרדי בפורבס.

בראיון שנערך עמו הגן צוקרברג על גישת פייסבוק לנושא הפרטיות, ואמר שיש היגיון בגישת פרטיות שונה לחומרים שונים. "הייתה תפיסה שגויה שאנחנו מנסים להפוך את כל המידע לפומבי. בשביל שרשתות חברתיות יחברו בין אנשים – יש מידע שחייב להיות פומבי", אמר, והוסיף כי ישנם גילויים אקראיים שיכולים להתרחש רק כאשר מידע נחלק". הוא הוסיף כי נושא הפרטיות חשוב מאוד עבור החברה ושהיא תמשיך לעשות את השינויים הנחוצים.

כאשר נשאל צוקרברג על הסיבוכים שבהגדרות הפרטיות שבשירות, הודה שאלו הפכו למסובכות מדי עם הזמן אך הדגיש כי פייסבוק מציעה למשתמשיה לשנות את ברירות המחדל. הוא ציין שיותר מחצי מחברי הרשת עשו כך. "עבורי, זה סימן שאנחנו עושים את זה נכון", אמר. צוקרברג גם דחה את הרעיון שברירת המחדל של כל אפשרות צריכה להיות opt-in (להצטרף בצורה יזומה) במקום opt-out (להיות מצורף אוטומטית ולצאת בצורה יזומה).

עוד ציין המנכ"ל כי הוא מתכנן להישאר בתפקידו גם במצב בו החברה תונפק, אך הוסיף כי הוא אינו חושב רבות על אפשרות ההנפקה. על הסרט הצפוי לצאת בקרוב על ימיה הראשונים של פייסבוק אמר כי היה מעדיף שלא יעשה. "אני מעדיף שלא יעשו עלי סרטים כל עוד אני חי", ציין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully