וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל תומכת בגאווה

4.6.2010 / 14:54

גוגל תאמץ את ארגון הנוער הגאה (איגי) במהלך מצעד הגאווה בתל אביב. נציגי החברה יצעדו בו יחד עם אנשי הארגון

ענקית האינטרנט גוגל תצטרף זו השנה השלישית למאבק של קהילת הלהט"ב הישראלית, כאשר הפעם תאמץ את ארגון הנוער הגאה (איגי) במהלך מצעד הגאווה בתל אביב. נציגי החברה יצעדו יחד עם אנשי הארגון וככל הנראה יקיימו פעילויות מיוחדות במשותף, שעליהן סירבו למסור פרטים. בגוגל העולמית, כמו גם בישראל, פועל ארגון עובדים המכונה "גייגלרים", שבו חברים עשרות מעובדי החברה בארץ.

בשנה שעברה צעדו העובדים כנציגי יוטיוב, ועל הלוגו של השירות התווספו צבעי דגל הגאווה. לפני המצעד נפתח ערוץ מיוחד באתר, תחת השם "100 סיבות לגאווה", והגולשים הוזמנו להעלות אליו סרטונים אישיים בנושא. "בכל שנה מגיע אחוז יותר גדול של עובדים סטרייטים לתמוך בזכויות אדם ובמצעד הגאווה", אמר אלון חן, מנהל שיווק בגוגל ישראל. "הפעילות של הגייגלרים מקבלת תמיכה מאוד נרחבת בתוך החברה. הדוגמה הכי יפה היא שכאשר עובד חדש מתקבל לחברה, הוא עובר הדרכה של כמה ימים - שקבוצת הגייגלרים נכללת בה. כל עובד חדש יודע על קיומה של הקבוצה ומוזמן להצטרף אליה".

לדברי חן, בין הפעילויות שאליהם נרתמו הגייגלרים היו הגשת עזרה לחברי מועדון הברנוער, שיפוץ המקום לאחר אירוע הירי בשנה שעברה ומתן חסות על מניין גאה בארגון חברותא (המסייע להומואים דתיים). "הפתיחות של החברה באה לידי ביטוי גם בימי גיוס באוניברסיטאות. כמובן שאנחנו מעודדים גיוס גם של עובדים הומו-לסביים". חן הוסיף כי העמותות הגאות - כמו כל עמותה אחרת - יכולות להירשם לתוכנית המענקים של גוגל ולזכות בסיוע כספי. הוא הדגיש כי מדובר ביוזמות פרטיות המקבלות גיבוי מהחברה, ולא בהנחיה גורפת מצד ההנהלה.

ואולם, ביטויי תמיכה בקהילה הגאה נשמעו בעבר גם מהנהלת גוגל העולמית. בספטמבר 2008 הצהיר סרגיי ברין, אחד משני מייסדי החברה, כי שלא כמנהגה החליטה החברה לנקוט בעמדה ברורה ביחס ליוזמת החקיקה בקליפורניה השוללת נישואים חד-מיניים. בפוסט שפרסם בבלוג הרשמי של גוגל, כתב ברין כי "למרות שאנו מבינים את העמדות הננקטות משני צידי המתרס, בסופו של יום, סוגיית נישואי הומוסקסואלים הנה סוגיה של שוויון. אנחנו מקווים כי הבוחרים בקליפורניה יצביעו נגד הצעת החוק - איננו יכולים לבטל את זכותם הבסיסית של בני אדם להתחתן עם האדם שאותו הם אוהבים, תהא זהותם המינית אשר תהא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully