וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה חוסמת את גוגל

גוני נוי

6.6.2010 / 13:36

משרד התקשורת הטורקי החל בימים האחרונים לחסום כתובות IP הנוגעות לגוגל בשל "סיבות משפטיות"

משרד התקשורת הטורקי, האמון על הגישה לאינטרנט במדינה, החל בימים האחרונים לחסום כתובות IP הנוגעות לגוגל בשל "סיבות משפטיות", כך לפי פרסומים ברשת. חברות גלישה טורקיות שלחו תכתובות מיילים ללקוחותיהם המציינים כי הגישה לשירותים שמספקת גוגל, בהם מנוע החיפוש, שירות התרגום של החברה וגוגל דוקס, עלולה להיות חסומה, או לעבוד בצורה איטית מן הרגיל. במקביל התמלאה המדיה החברתית בדיווחי משתמשים טורקים לפיהם התקלות החלו כבר ביום חמישי בעת הגלישה לכתובת Google.com.tr (מנוע החיפוש גוגל בטורקית). ספקיות האינטרנט הזהירו את לקוחותיהם כי אתרים אשר הטמיעו את סרגל הכלים של גוגל עשויים להיות מושפעים גם הם מהחסימה.

לפני כשנתיים ספגה המדינה ביקורת חריפה לאחר שחסמה את הגישה לאתר שיתוף הסרטונים יוטיוב, השייך גם הוא לגוגל, בשל תלונות אסרחים על סרטונים הפגעו, לדברם, בדמותו של "אבי הטורקים", מוצטפא כמאל אתאתורכ. על פי פרסומים נוספים, משרד התקשורת ניסה בעבר ללא הצלחה לחסום גם את אתר פייסבוק.

בעקבות חסימת יוטיוב במספר מדינות ברחבי העולם שינו בגוגל את כתובות ה-IP של האתר והפכו אותן לחלק מגוגל, בתקווה להתעלות על מאמצי החסימה. הערכות גורסות כי בשל כך חוסם עתה משרד התקשורת הטורקי כתובות IP מבית גוגל במטרה להמשיך ולמנוע את הגישה לאתר שיתוף הסרטונים. אם אכן מדובר במניעיה של הממשלה, הרי שבנסיונותיה לתמוך ביוטיוב, פגעה גוגל בגישה ליתר השירותים שהיא מספקת.

גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולארי ביותר בטורקיה וציוצים בטוויטר כבר עוסקים בהפגנות והתנגדות לצעד שנקט משרד התקשורת. חוק הצנזורה המקוון במדינה נוקשה, ומאפשר חסימת אתר שלם בשל תוכן שהופיע ולו בעמוד אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully