וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן נגד הפורנו

גוני נוי

7.6.2010 / 11:52

ממשלת ירדן חייבה בעלי אינטרנט קפה להציב מצלמות למניעת גלישה לאתרי פורנו ולאתרים בעלי תוכן פוגעני

ממשלת ירדן חייבה באחרונה בעלי אינטרנט קפה להציב מצלמות למניעת גלישה לאתרי פורנו ואתרים בעלי תוכן פוגעני. צעד זה נוסף על תקנה אחרת, במסגרתה נדרשה התקנתן של תוכנות מעקב המנטרות אחר פעילותם המקוונת של הגולשים בבתי הקפה. תוכנות אלו, לפי התקנות, ישמרו את היסטוריית הגלישה במחשבים לתקופה של כחצי שנה, מידע שיבחן על ידי המשרד הירדני לביטחון פנים.

החלטות הממשל גררו גל מחאה מצד בעליהם של בתי הקפה המציעים שירותי גלישה באינטרנט, שטענו כי הצעדים הללו יהפכו את סיסמאות הכניסה של משתמשים שונים לזמינות לרשויות. תומכיו של המהלך בירדן טוענים כי ההנחיה תקטין באופן משמעותי את הכניסה לאתרי פורנו במקומות ציבוריים, אך טרם ברור מי יקבע אילו תכנים נכללים בקטגוריית האתרים הפוגעניים.

בחודש מרץ האחרון דורגו ארבע מדינות ערביות ברשימת "אויבי האינטרנט", המונה את הפוגעים החמורים ביותר בחופש הביטוי ברשת ומורכבת מידי שנה על ידי ארגון "עיתונאים ללא גבולות". ברשימה נכללו השנה ערב הסעודית, בורמה, סין, צפון קוריאה, קובה, מצרים, איראן, אוזבקיסטאן, סוריה, טוניסיה, טורקמניסטאן ווייטנאם.

הבלוג הטכנולוגי TheNextWeb מדווח כי בסוריה כ-16.5% מהאוכלוסייה גולשת באינטרנט, אך צנזורה ממשלתית מתמקדת ברשתות חברתיות ובלוגים במטרה למנוע ממורדים להתארגן ולגייס תמיכה. אתר שיתוף הסרטונים יוטיוב חסום במדינה מאז שנת 2007 לאחר שפורסמו בו סרטים אשר סקרו את האמצעים שננקטו במדינה נגד המיעוט הכורדי. עוד חסומים הגרסה הערבית של ויקיפדיה, אמזון וסקייפ.

  • עוד באותו נושא:
  • ירדן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully