וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מימד חדש למונדיאל

לא מוכנים לצפות בגביע העולמי במסך הישן? לא רוצים לפספס את מסי בתלת מימד? כך תשדרגו את החודש הקרוב בלי לזוז מהכורסה

אתם הרי חייבים לראות את המונדיאל במסך חדש. אתם לא יכולים להסתפק בדבר המצ'וקמק שיש לכם בסלון - גם אם זו פלזמה מלפני ארבע שנים. אתם חייבים מסך שיתמוך בתלת מימד, או לכל הפחות ב-HD. כך תעשו זאת נכון.

אל תאמינו להישרדות

נתחיל בתלת מימד. התחום הזה ספג, כך נראה, מכה תדמיתית קשה בעקבות שידור פרק הפתיחה של "הישרדות", שפורסם כשידור תלת-מימד והתברר ככאב ראש ביזארי ומיושן. אל לכם לחשוב שכך נראה כל תחום ה-3D הביתי. כבר היום תוכלו לרכוש מסך שמפיק תמונה הקרובה יותר למה שאפשר לראות בסרטים החדשים שמגיעים לקולנוע, באמצעות משקפיים מיוחדים ש"ממצמצים" בסנכרון עם הטלוויזיה על מנת ליצור תמונה שונה לכל עין.

מה שקשה יותר למצוא זה חומרים טלוויזיוניים טובים ב-3D. נכון לעכשיו, רק מספר מועט של כותרי בלו-ריי יצאו עם תמיכה בסטנדרט החדש, ונגני בלו-ריי בודדים יכולים לנגן אותם. בהמשך השנה תתווסף גם לפלייסטיישן 3 תמיכה ב-3D – הן במשחקים והן בסרטים – ואולי נראה גם כמה ערוצי טלוויזיה שמשדרים ב-3D.

למעשה, גם היום ניתן לראות בישראל ערוצי תלת-מימד, וככל הנראה גם את המונדיאל אפשר יהיה לראות דרכו, אך לא מדובר במשימה קלה – תצטרכו להתקין צלחת לווין פרטית, לקנות ממיר ובחלק מהמקרים גם להתארגן על כרטיס קידוד שהינו תחליף לדמי מנוי (יש גם ממירים פיראטיים שמאפשרים לעקוף את הקידוד, אבל זה לא מאוד חוקי).

כך, למשל, ראינו לפני מספר שבועות במשרדים של חברת יורוקום – יבואנית של פנסוניק – מספר ערוצי הדגמה בתלת מימד. לדבריו של מיקי קליין – מנהל מותג פנסוניק ביורוקום, ניתן יהיה לראות את שידורי המונדיאל ב-3D בערוץ אל ג'זירה ספורט, אך הערוצים אינם פתוחים לצפייה בחינם, ודורשים כרטיס קידוד.

המסך שיככב במונדיאל הבא?

אפשרות נוספת היא לקנות מסך שתומך בהמרת תוכן דו מימדי לתלת מימדי. מספר חברות הציגו את הטכנולוגיה הזו, כשבינתיים רק סמסונג מתחילה למכור מסכים תומכים, וטושיבה תחל למכור אותם באוקטובר - קצת פחות רלוונטי למונדיאל הקרוב. הסיבה לכך שאתם לא ממש שומעים על ההמרה הזו בקמפיין של סמסונג, אגב, היא שבחברה לא מאוד מעוניינים למשוך את תשומת הלב מחומרי 3D מקוריים.

בינואר האחרון, כשראינו לראשונה המרה כזו בוועידת ה-CES, אכן חשבנו שמוקדם מדי לחשוף אותה כמשהו מעבר לגימיק, אך הדגמת לייב של שידור טלוויזיה ישראלי דווקא גורמת לנו לחשוב שבסמסונג עושים טעות כשהם לא מפרסמים את ההמרה בלייב. זה אמנם לא נראה כמו שידור 3D סטנדרטי, אבל המנוע אכן מוסיף עומק לתמונה, והתוצאה אולי לא מושלמת אך מרשימה למדי.

אינטרנט? לא. חיבור לרשת הביתית? כן

דגש שיווקי נוסף מושם היום על השילוב שבין הטלוויזיה לבין האינטרנט. במרבית המקרים מדובר באפליקציות שמובנות במכשיר, אשר מאפשרות גישה לאתרים ספציפיים כמו יוטיוב, פייסבוק, פיקאסה ועוד. כאן ההובלה היא גם של סמסונג, אשר השיקה חנות יישומים למסכי הטלוויזיה שלה, ושחררה ממשק פיתוח שמאפשר לאנשים לפתח אפליקציות עבור המסכים של החברה. גם הענקית הקוריאנית השניה, LG, הגדילה את היצע הווידג'טים.

עד כמה התכונות האלה חשובות? ובכן, לא מאוד, בינתיים. ממשקי האינטרנט של המסכים הביתיים עדיין מוגבלים מאוד, וכנראה שיעברו עוד מספר דורות של מסכים עד אשר נראה התפתחות של ממש בתחום – מעבר מווידג'טים סגורים לממשק אינטרנטי פתוח דוגמת מה ש-Google TV מנסה לעשות – בתוך המסכים עצמם ולא בתוך קופסה חיצונית.

לעומת זאת, יכולות הזרמת המדיה של המסכים הופכות חשובות יותר ויותר. במסכים רבים כיום יש אפשרות "לשאוב" תוכן ממחשבים, כונני פלאש ואחסון חיצוני אחר דרך הרשת הביתית, ולנגן אותם. כדאי לשאול האם בדגם אותו אתם מתכננים לקנות יש תמיכה באפשרות הזו, האם התמיכה כוללת גם חיבור אלחוטי, האם יש תמיכה בכתוביות בעברית והאם אפשר לנגן לא רק קבצי Xvid ו-DivX כי אם גם קבצי mkv (תוכן וידאו בהפרדה גבוהה). לא מדובר במזרימי מדיה מתקדמים במיוחד, ורובם אינם טובים כמו מזרים מדיה ייעודי, אך הם עושים את העבודה ומקלים על תהליך צפיה בחומר וידאו ממחשב מרוחק – נוח מאוד אם עדיין אין לכם פתרון יעיל לזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

LCD? פלזמה? למי אכפת?

ומה עם הקרב האינסופי בין מסכי LCD לבין מסכי פלזמה? הוא עדיין נמשך, כשסנגורי שתי הטכנולוגיות טוענים כי הטכנולוגיה שלהם טובה יותר לשידורי 3D, לשידורי HD, לשידורי ספורט ועוד. הצופה הממוצע כנראה כלל לא ישים לב להבדל, אבל שווה לבקש מהמוכר להיג את סוג התוכן עבורו המסך מיועד, ואם אפשר גם להוריד את רמת התאורה לכזו שניתן למצוא בחדר (בחנויות ענק לא תוכלו לעשות זאת, כמובן, אבל בחנויות מתמחות דווקא כן), כדי לראות איזה מסך אתם אוהבים יותר.

שווה להזכיר גם את מסכי ה-LED. לא מדובר במסך שמורכב מנורות LED קטנות – אלה עדיין לא הגיעו לייצור המוני – כי אם במסך LCD שהתאורה האחורית שלו מורכבת מנורות LED. הדבר מאפשר לכבות את התאורה באזורים ספציפיים של המסך כשהדבר נדרש, להגיע לרמת צבעים טובה יותר, ולמנוע זליגת אור. במסכי פלזמה הטכנולוגיה שונה, ורמת הצבעים נקבעת על ידי איכות הפאנל והפילטרים שהחברות מציעות.

בואו נדבר ביזנס - איך תראו מונדיאל בתלת מימד?

פנסוניק מקבלת הזמנות למסך ה-3D שלה, גודל 50 אינץ', דגם 50VT20, יחד עם נגן בלו ריי במחיר 19,900 ¤. כמו כן, כל הקונה מסך NEOPDP בגודל 58 אינץ', מקבל מסך פלזמה בגודל 42 אינץ' בחינם, כולל הובלה והתקנה בחינם. מחיר החבילה הוא 19,992 ש"ח.

סמסונג מוכרת בישראל שלושה מסכים תומכי 3D כבר היום, ובכולם ישנה אופציה להמרת שידור 2D. המסכים הם בקטגוריית פלזמה, LCD ו-LED, המחירים החל מ-17,680 ¤.

LG מוכרת בישראל מספר דגמים של מסכי 3D בטכנולוגיית LED, כשהמחירים מתחילים מ-18,000 למסך של 47 אינץ'.

טושיבה הודיעה כי מסך הדגל שלה, עם מעבד Cell וכונן קשיח מובנה של 3 טרהבייט, בגודל 55 אינץ', יגיע לארץ במהלך יוני. מחירו טרם נקבע. דגם שממיר 2D ל-3D יגיע באוקטובר.

סוני מוכרת את מסך ה-3D שלה, גודל 40 אינץ', דגם KDL-40HX800 במחיר 17,900 ¤.

כל הרוכש מסך פיליפס Ambilight יוכל להרשם באתר של פיליפס לתחרות כדורגל עם 4 מחבריו. הקבוצה המנצחת תזכה במסך אמבילייט לכל אחד מחבריה.

  • עוד באותו נושא:
  • מונדיאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully