וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייפון: הדור הבא בדרך

אפל הכריזה על הדור החדש של טלפון ה-iPhone, אשר כולל מגוון רחב של שיפורים

אפל חשפה את הדור הרביעי של האייפון. במהלך כנס המפתחים שלה בסן פרנסיסקו, הציג מנכ"ל החברה, סטיב ג'ובס, את הדור החדש של מכשיר הטלפון מבית החברה בו, לדבריו, יותר מ-100 חידושים. מדובר באותו המכשיר שהודלף לבלוג גיזמודו.

שמו של המכשיר הוא אייפון 4. הוא בנוי מפלדה וזכוכית, כולל אנטנות שמובנות בתוך המארז והעובי שלו הוא 9.3 מילימטרים – 24 אחוזים פחות מבאייפון 3GS. כמו כן, יש לאייפון 4 שני מיקרופונים, על מנת לסנן רעשים. למכשיר גם ג'יירוסקופ, שמאפשר יחד עם מד ההטיה הקיים זיהוי תנועה ב-6 צירים.

למכשיר מצלמה קדמית עבור שיחות וידאו (שאפשריות רק ברשת Wifi, רק בין שני מכשירי אייפון 4) ופלאש LED עבור המצלמה האחורית, לה רזולוציה של 5 מגהפיקסל, וחיישן חדש, כמו גם יכולת לצלם וידאו בהפרדה גבוהה (720p ב-30 פריימים לשניה). על מנת לערוך וידאו בטלפון, יצרה אפל גרסה של תוכנת העריכה iMovie גם לאייפון. התוכנה תעלה 4.99$.

מסך הטלפון כולל פי 4 פיקסלים מאשר במסך של האייפון הקודם – 326 נקודות לאינץ', ורזולוציה מרשימה של 960x640, עם ניגודיות מסך של 1:800. המעבד של המכשיר הוא A4 - ששייך לאפל וכבר משמש את החברה באייפד.

לדבריו של ג'ובס, הסוללה בדגם החדש מאפשרת 40 אחוז יותר זמן שיחה מבדגמים הקודמים. כך, מגיע האייפון ל-7 שעות זמן שיחה, 6 שעות גלישה ברשת דור 3, 10 שעות גלישה בוויפי (יש למכשיר תמיכה בתקן N), עשר שעות וידאו, 40 שעות מוזיקה או 300 שעות המתנה.

אייפון 4 משתמש, בדומה לאייפד, במיקרו-סים - כרטיס סים קטן יותר מהסים הרגיל. ניתן להפוך כל סים למיקרו-סים באמצעות חיתוך.

מחיר המכשיר בארה"ב עומד על 199$ לגרסה עם זכרון של 16 גיגהבייט ו-299$ לגרסה עם זכרון של 32 גיגהבייט, זאת כשמתחייבים לרשת AT&T. הוא מתחיל להמכר בארה"ב ב-24 ביוני. בתאריך הזה הוא יימכר גם בצרפת, גרמניה, בריטניה ויפן. ביולי 2010 יגיע המכשיר ל-18 מדינות נוספות, ישראל לא ביניהן. באוגוסט יושק המכשיר ב-44 מדינות, ובספטמבר גם ב-44 מדינות. לא ברור האם ישראל נכללת ברשימה הזו בכלל.

ההכרזה מגיעה לאחר שבלוג הטכנולוגיה גיזמודו כבר חשף את המכשיר לאחר שקנה אבטיפוס מאדם אשר טוען כי מצא אותו בבר. כעת נמצא העניין בבירור משטרתי, ואילו גיזמודו כלל לא הוזמנו לסקר את האירוע. בראיון עם סטיב ג'ובס בכנס D בשבוע שעבר, רמז מנכ"ל אפל כי ניסו לסחוט אותו, וטען כי הוא לא הולך לעבור בשתיקה על מה שקרה.

לא רק חומרה

ג'ובס לא שכח לדבר גם על ה-iPhone OS 4 - הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה הניידת מבית אפל. המערכת הזו, שנחשפה כבר לפני מספר חודשים, כוללת חידושים דוגמת ריבוי-משימות (אם כי מוגבל) ותמיכה בתיקיות. היא זוכה כעת לשם חדש, iOS4. הגרסה החדשה תושק ב-21 ביוני, בחינם, אך לא כל האפשרויות שלה תתמכנה על ידי מכשירים שאינם אייפון 4.

במערכת ההפעלה החדשה, חנות הספרים של ה-iPad, ששמה iBooks, תגיע גם לאייפון ואייפוד טאץ'. כמו כן, היא כוללת תמיכה מובנית ב-iAD - פלטפורמת הפרסום של אפל, שמאפשרת ליצור באנרים אשר לא מוציאים את המשתמש מהאפליקציה וכוללים רמה גבוהה של אינטראקטיביות. המטרה של iAD, לדברי ג'ובס, היא לאפשר למפתחים להמשיך ולפתח אפליקציות חינמיות, כיוון ש-60 אחוז מהרווח שאפל עושה על הפרסומות הולכים למפתחים.

הכרזות תוכנה נוספות כללו אפליקציות חדשות לאייפון. הראשונה שבהן הינה פארמוויל – משחק הדפדפן הפופולרי, שמגיע בסוף יוני גם לאייפון כשהוא מאפשר להמשיך ולטפל באותה החווה מפייסבוק. ואם כבר משחקים – גם גיטר הירו מגיע לאייפון, היום, במחיר של 2.99 דולרים. לא ברור האם הוא יהיה זמין גם בישראל, או שמא רק בחנות האמריקאית.

אפליקציה נוספת היא נטפליקס – אפליקציה של שירות הזרמת סרטים ותוכניות טלוויזיה, שכבר קיימת על האייפד. בגרסת האייפון, שתושק בקיץ, תיכלל גם תמיכה בהזרמה דרך רשת סלולרית.

נתונים, נתונים

את מסיבת העיתונאים החל ג'ובס דווקא עם האייפד – מחשב הלוח של אפל, אשר הוכרז בינואר והושק באפריל. יותר מ-2 מיליון יחידות של המחשב, שהושק עד כה ב-10 מדינות, נמכרו – מחשב אחד בכל 3 שניות מאז השקתו. לדבריו של ג'ובס, המכשיר משנה את הדרך בה אנו חווים את הרשת. עד סוף יולי, יגיע המכשיר ל-19 מדינות. ישראל לא אחת מהן. המדינות הן: אוסטריה, בלגיה, הונג קונג, אירלנד, לוקסמבורג, מקסיקו, הולנד, ניו זילנד וסינגפור.

בחנות האפליקציות של האייפד יש כיום 8.5 אלף אפליקציות שנבנו במיוחד למכשיר, והן הורדו 35 מיליוני פעמים – כ-17 אפליקציות לכל אייפד. באפליקציית הספרים, שהושקה לשוק האמריקאי, הורדו יותר מ-5 מיליוני ספרים. כמו כן, האפליקציה תהיה מסוגלת לקרוא גם מסמכי PDF.

ומה עם חנות האפליקציות הרגילה, לאייפון ואייפוד טאץ'? בה יש כבר 225,000 אפליקציות, מתוכן 15,000 הוגשו בשבוע האחרון, ו-5 מיליארד הורדות. 95 אחוזים מאלה שמוגשות, מקבלות אישור להופיע בחנות תוך שבעה ימים. ואלה שלא מאושרות, בדרך כלל מסורבות כניסה בגלל שלוש סיבות: האפליקציה לא עושה את מה שהיא מבטיחה לעשות, האפליקציה משתמשת בממשקים פרטיים, האפליקציה קורסת.

WWDC – כנס מפתחים השנתי של אפל, בו נערך האירוע, משך השנה יותר מ-5,200 אנשים מ-57 מדינות, וכל הכרטיסים אליו נמכרו בשמונה ימים בלבד, זאת כשמחיר הכרטיסים מתחיל בכמה מאות דולרים ומגיע לכמה אלפי דולרים.

עדכון ראשון: 20:50

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully