וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוויטר מקצצת בלינקים

9.6.2010 / 12:04

החברה הודיעה כי תתחיל להפעיל בקיץ שירות קיצור כתובות משלה. בנוסף, הגיעה לנקודת ציון של שני מיליארד ציוצים בחודש

טוויטר הודיעה כי בקרוב תתחיל להשתמש בשירות קיצור כתובות רשמי משלה, שיקרא t.co. במהלך הקיץ תיכנס לתוקף הפעולה בה כל לינק שמפורסם בשירות (דרך האתר הרשמי או בתוכנת צד שלישי) יקוצר ללינק בפורמט החדש, שיהיה באורך של 20 תווים בלבד. זאת לאחר שכבר במרץ השנה החלה החברה לנתב לינקים לשירות קיצור כתובות שלה, שנועד לחסום נסיונות פישינג - פעולה שהעלתה את הסברה שבקרוב תתחיל החברה להשתמש באופן קבוע בשירות קיצור כתובות משלה.

לדברי ג'ייסון גולדמן, סגן נשיא בטוויטר, לחידוש זה יש שלוש מטרות:
1. מלחמה בספאם (השירות יוכל לנתר הפצת לינקים ולזהות לינקים זדוניים).
2. יעזור למשתמשים לראות את תפוצת הלינקים שהם מפיצים.
3. יאפשר לטוויטר ניתוחים ופילוחים בנוגע לטוויטים ממומנים.

הבלוג הטכנולוגי טק קראנץ' מציין שמשתמשים רבים כלל לא יהיו מודעים לשינוי – טוויטר תעשה את הפעולה בצורה בה מפיץ הלינק יראה את הכתובת המקורית שהעלה, ולא את קיצורה. ג'ייסון גולדמן אומר כי המטרה אינה לבנות מותר סביב t.com, אלא להגביר את השקיפות של לינקים המופצים בטוויטר.

ומה לגבי bit.ly, שירות קיצור הכתובות הפופולרי ביותר כיום? גולדמן אומר כי שירותי הערך המוסף של bit.ly, דוגמת אנליטיקס, עדיין יעבדו גם במצב החדש. אך קשה להאמין שלבסיס המרכזי של השירות – קיצור כתובות – יהיה קיום משמעותי במצב בו טוויטר מקצר בעצמו כתובות ללא צורך בשירות צד-שלישי.

ההכרזה על שירות קיצור כתובות החדש מתרחשת במקביל לפרסומן של סטטיסטיקות חדשות ומעניינות: שירות המיקרו-בלוגינג הגיע לכמות של שני מיליארד טוויטים בחודש. החברה הציגה נתונים לפיהם בחודש מאי נשלחו 64 מיליון טוויטים ביום, שהם 2.7 מיליון טוויטים בשעה ויותר מ-44 אלף טוויטים בדקה. נתונים אלו מלמדים שלמרות הטענה שטוויטר הוא שירות דועך ושהצפי הוא שהשירות ירד מגדולתו – עדיין מדובר בפלטפורמה חזקה שגדלה בקצב משביע רצון.

  • עוד באותו נושא:
  • טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully