וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקפאין של גוגל מתחיל להשפיע

9.6.2010 / 16:43

לאחר כשנה של עבודה הכריזה גוגל על השלמת פרויקט "קפאין" - מערכת חדשה לקיטלוג אתרים עבור מנוע החיפוש

גוגל הכריזה על השלמת "קפאין" – המערכת החדשה לקיטלוג האתרים עבור מנוע החיפוש שלה. פרויקט זה הוכרז בשנה שעברה ואמור לספק תוצאות חיפוש מדויקות, ברמה של 50% יותר. "קפאין" מנתחת את הרשת לפרטי פרטים, מעבדת מאות אלפי עמודי אינטרנט במקביל ומתעדכנת כל הזמן – כך שמידע חדש מתווסף ומאונדקס במהירות גדולה.

המערכת מוכרזת לאחר עשרה חודשי עבודה ובדיקות פנימיות. בתחילה היא תעבוד על מרכז נתונים אחד, ולאחר שיהיה אפשר להיווכח שהיא פועלת בצורה תקינה – היא תופץ לכל מרכזי הנתונים של גוגל, ותשרת את כלל המשתמשים. לדברי גוגל, "קפאין" משתמשת בשטח אחסון של כמאה מיליון ג'יגהבייט בבסיס נתונים אחד ולכך מתווספים מאות אלפי ג'יגות מדי יום. "קפאין נבנתה מתוך מחשבה על העתיד. לא רק מבחינת תוצאות חיפוש מדויקות יותר – אלא יסוד חזק שיאפשר בנייתם של מנועי חיפוש מהירים ומדויקים יותר", נמסר מהחברה.

"כרגע, כאשר אתה מחפש בגוגל – אתה לא מחפש בצורה חיה ברשת, אלא באינדקס של גוגל, המאפשר לך לאתר מידע כמו אינדקס המצוי בסופו של ספר", כתב קרי גריימס, מהנדס תוכנה בגוגל, בפוסט שפרסם בנושא. "התוכן ברשת פורח. הוא גדל בכל המישורים, ועמוד הרשת הממוצע הוא כיום עשיר ומורכב יותר. בנוסף, ציפיותיהם של משתמשים ממנוע חיפוש גבוהות יותר מבעבר", הסביר את הצורך בפרויקט ואת הסיבה ליישומו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully