וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עירומות וקטלניות

13.6.2010 / 14:43

אתרי פורנו מתנהגים בצורה מפוקפקת ומתפקדים כמלכודות לגולשים, כך מגלה מחקר חדש שנערך על התעשיה המשגשגת

השיטוט באתרי פורנו אולי מעורר איברים מסוימים בגוף, אך מרדים אחרים – המוח, למשל. כך לפחות ניתן להבין ממחקר חדש עליו מדווח ה-BBC. חבורת חוקרים מה- International Secure System Lab גילתה שאתרי פורנו רבים מכילים נוזקות או מתנהגים בצורה מפוקפקת כדי לחלוב כסף מלקוחותיהם, שנופלים בפח פעמים רבות. החוקרים בדקו 269,000 אתרי פורנו וגילו שיותר מ-3% מתוכם מכילים מלכודות שונות, הכוללות נוזקות, רוגלות ווירוסים. אתרים שהיו נקיים מאלו השתמשו לעתים בתרגילים שונים להשאיר את לקוחותיהם בדף – כגון אפליקציות ג'אווה סקריפט שהקשו על סגירת האתר. אחרים השתמשו בטכניקת הפניה מחדש (redirect) שבמקום להפנות לתוכן המבוקש – הפנו לאתר איתו יש שיתוף פעולה מסחרי.

כדי לבחון את הנושא יצרו החוקרים שני אתרי פורנו משלהם, והעמיסו עליהם תוכן חינמי. ניתוח של 49,000 גולשים שביקרו בהם גיךה ש-20,000 מתוכם השתמשו במחשב ו/או דפדפן פגיעים להתקפות. "אנשי הפורנו כמעט ויצרו אקו-סיסטמה שלמה אותה קל לנצל לצורך פשע קיברנטי", אומר ד"ר גילברט וונדרקר שהוביל את המחקר. "הרוב המכריע של האתרים מעורב בתוכניות של חלופת תנועה וקליקים. כולם מנסים לייצר כמה שיותר תנועה, והמבקרים מנוצלים כאילו היו בוטים של קליקים".

גם אם מעטים מהאתרים ממש מדביקים בוירוסים את משתמשיהם, קיים קושי רב לברור בין אתרים לגיטימיים לאתרים מזיקים, אמר ד"ר וונדרקר. "המבקר הממוצע יתקשה להבדיל בין אתר הגון לאתר שאינו הגון, עד שילחץ בו על משהו". הפתרון? החוקרים ממליצים לגולשי הפורנו לוודא שתוכנות האבטחה שלהם פעילות ומעודכנות ולהשתמש במצב "גלישה בטוחה" הקיים במרבית הדפדפנים. ואם בחורה חטובה וערומה רומזת לכם שהיא תעשה לכם נעים אם רק תחלקו איתה את מספר כרטיס האשראי שלכם לידע כללי – פשוט אמרו "לא!".

  • עוד באותו נושא:
  • פורנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully