וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחיאת זמזום

בזמן שפיפ"א שוקלת לאסור את הכנסת הוובוזלות מחרישות האוזניים למגרשים, מסתבר שכמעט אין דרך טכנית למנוע מהזמזום להיכנס לבתיכם. ערוץ 1: "מדובר בבעיה משותפת לכל גופי התקשורת בעולם"

הזמזום הבלתי פוסק מגיע מאפריקה לישראל, ויהיה קשה מאוד לעצור אותו. המונח הרשמי הוא Vuvuzela – וובוזלה בשפת הקודש, שופר אצטדיונים פופולרי מאוד בדרום אפריקה. אם ראיתם את אחד ממשחקי המונדיאל, כבר יצא לכם לשמוע את הרעש מחריש האוזניים של עשרות אלפי הוובוזלות אותן מביאים אוהדים דרום אפריקאים למגרש, והשאלה שנשאלת היא למה אי אפשר להשתיק אותן.

נתחיל במגרשים. עוד לפני שנה, בזמן גביע הקונפדרציות שנערך בדרום אפריקה, ביקרו רבים את פיפ"א על שלא אסרה שימוש בוובוזלות. בתגובה אמר נשיא האיגוד, ספ בלאטר, כי אין לגוף כוונה לאסור שימוש בכלי הנשיפה כיוון ש"אל לנו לנסות ולהפוך גביע עולם אפריקאי לאירופאי".

זאת למרות שעבור האנשים שנמצאים במגרש, הוובוזלות יכולות גם להיות מסוכנות. על פי נתונים של המגזין הרפואי של דרום אפריקה, עוצמת הצליל הממוצעת של הוובוזלה היא 131 דציבלים בפתח הקרן ו-113 דציבלים במרחק של שני מטרים – עוצמה גבוהה יותר מגבול החשיפה הבטוחה לרעש. כתוצאה מהמטרד ותלונות השחקנים, המאמנים והאוהדים ביומיים הראשונים של הטורניר, הוועדה המארגנת של המונדיאל שוקלת שוב לאסור הכנסת וובוזלות למגרשים. אבל האם בזמן שפיפ"א מתמהמהת אנחנו, הצופים בבית, יכולים לעשות משהו בנידון?

קשיים בשידור הציבורי

למרבה הצער, כנראה שלא. צופים רבים התלוננו לערוץ 1, שמשדר את המשחקים בישראל, אבל נכון לעכשיו לא מצאו שם פיתרון לבעיה. "אנחנו מתקשים להנמיך את הרעש, כיוון שהשדרים יושבים במגרש עצמו וצלילי הוובזלות נכנסים גם למיקרופונים הכיווניים שלהם", אומר משה מושקוביץ', מנהל ההנדסה בערוץ 1. מושקוביץ' איננו אופטימי, ואומר כי ספק אם הוא ואנשיו יצליחו לנטרל את הצלילים או להפחית את עוצמתם כך שלא יפריעו.

גם עופר לאור, מבעלי אתר הקולנוע הביתי HomeTheater, לא רואה פיתרון הולם לבעיית הזמזום עבור המשתמש הביתי. לדבריו, כל ניסיון לפגוע בצליל של הוובוזלה יגרום לסירוס של קול השדרנים.

ובכל זאת, אם ברשותכם מקלט טלוויזיה עם אקוולייזר (מנגנון המאפשר להגביר טווחי תדרים שונים, ולהנמיך אחרים) מובנה, או אקוולייזר חיצוני ברסיבר, תוכלו לנסות להנמיך את הטווח של 300 הרץ, ולהגביר את הטווחים האחרים. גם הפתרון הזה לא יעלים לחלוטין את צליל הוובוזלה, רק יהפוך אותו לפחות בולט. בקיצור, הכדור חוזר לפיפ"א.

מערוץ 1 נמסר: "מדובר בבעיה משותפת לכל גופי השידור בעולם המשדרים את משחקי המונדיאל. אנו מנסים למזער את הרעשים ככל שניתן, בלי לגרוע מהעברת האווירה המיוחדת של המשחקים לצופים בבית, אך הדבר תלוי בהרבה מאוד גורמים שאינם ניתנים לשינוי כמו גודל המגרש, רמת האקוסטיקה שלו וכדומה.".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully