וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגלים גלקסיה

דידי חנוך

15.6.2010 / 14:01

האבטיפוס של Samsung Galaxy S מציג את אחד המסכים המרשימים ביותר בטלפון סלולרי, והמון פוטנציאל

ראשית, נבהיר: היחידה שנמסרה לבדיקה איננה מוצר מוגמר, כי אם אבטיפוס. בסקירה הזאת נכתוב על מה שכן עבד, ועל הציפיות מהמוצר הסופי.

חומרה

אני חושב שסמסונג צריכה לפטר את צלמי המכשירים שלה. בתמונות, הגלקסי S נראה כמו Omnia הותיק. במציאות, הוא דק יותר, יפה יותר וסקסי הרבה יותר. למעשה, ברמה העיצובית, אני מרגיש בנוח עם האמירה שזה מכשיר האנדרואיד הסקסי ביותר שראיתי.

האלמנט המוצלח ביותר בטלפון הוא גם האלמנט הבולט ביותר: מסך בגודל 4 אינץ' שבנוי בטכנולוגיית Super AMOLED. זאת טכנולוגיה שנמצאת כרגע רק במכשירים של סמסונג, וכוללת כמה שיפורים לעומת מסכים קיימים. היא צורכת פחות אנרגיה מ-LED, ואינה לחלוטין בלתי נראית באור שמש ישיר כמו AMOLED רגיל (בעלי Nexus One יודעים על מה אני מדבר). עדיין, מכיוון שמדובר ב-AMOLED, קשה לטעון שהתצוגה מצליחה להרשים באור שמש ישיר, אבל לפחות אפשר לראות משהו. אפשר לחייג. ובדרך כלל אפשר למצוא זווית שבה גם אפשר לראות היטב את כל אשר מופיע הל המסך.

"לראות היטב" הוא אנדרסטייטמנט כשמדובר במכשיר הזה. התצוגה שלו כה ברורה, מרשימה וצבעונית, עד שמסך אייפון 3G נראה לידה עמום ואומלל. יהיה מעניין מאד לשים את המכשיר הזה לצד אייפון 4, ולראות האם פסגת ה-LED באמת נראית טוב יותר מפסגת ה-AMOLED. כשהטלפון הזה יושק, אין לי ספק שהתצוגה שלו לבדה תמכור לא מעט יחידות. בחנות, כאשר לקוחות יוכלו לראות את ה-Galaxy S ליד מכשירים מתחרים, האפקט יהיה חזק.

חסרונות החומרה של המכשיר הם מעטים. אין כפתור מצלמה ייעודי. אין פלאש. זהו, פחות או יותר. זה מצער במיוחד מכיוון שמדובר במצלמה טובה, ומצלמת וידאו מעולה. 720p, והאיכות ניכרת.

תוכנה

כאמור, מדובר באבטיפוס, כך שקשה לשפוט אלמנטים מסוימים מהתוכנה. חלקים בסיסיים מהמכשיר לא עבדו, כאשר הבולט מביניהם הוא שירותי מיקום. לעתים גם הורגשה איטיות שלא תאמה את עוצמת המעבד. אבל כן אפשר לדבר על הגרסה הנוכחית של TouchWiz לאנדרואיד, ועל היישומים שסמסונג כללו במכשיר.

TouchWiz, הממשק של סמסונג למסכי מגע, שימש כשק חבטות שלי ושל אחרים במשך זמן רב. ובצדק. אבל סמסונג משפרים אותו בהדרגה כבר זמן רב, ועכשיו אפשר לראות לאן הם שאפו כל הזמן.

כך, בכל מסכי הבית (יש שבעה, כמקובל באנדרואיד 2.1), יש גישה ליישומים, הודעות, אנשי קשר וחייגן. ומסך היישומים אינו גלילה אינסופית כי אם סדרה של דפים. בעיני, זה נוח יותר. וקיצורי הדרך הקבועים ממסך הבית נשארים אתכם גם כאן.

בנוסף לשיפורים הממשקיים, סמסונג כללו גם לא מעט תוכנות משלהם במכשיר. Daily Briefing מאפשרת גישה מהירה למזג אוויר, כותרות AP, ולוח השנה. Ebook היא תוכנת ספרים דיגיטליים שתומכת בפורמט Epub הנפוץ, כשהיא מאפשרת רכישה של ספרים או הורדתם בחינם. יש גם תוכנת רדיו, מייל, נגן מוזיקה, יומן, תוכנת האופיס ThinkFree, תוכנת מסרים מיידיים, נגני מדיה, אפליקציית יוטיוב ועוד. בסה"כ, המכשיר מגיע עם פונקציונליות יפה עוד לפני שפותחים את שוק התוכנות.

לגלקסי S יש גם יישום חברתי, שמסנכרן את אנשי הקשר ומספק עדכונים מהרשתות השונות. למרבה הצער, זה אחד הדברים שלא ממש עבדו ביחידה שקיבלתי.

מולטימדיה

הזכרתי את קיומם של נגן מוזיקה ונגן וידאו, אבל שווה להתעכב על יכולות המולטימדיה של המכשיר בנפרד. עם מעבד וידאו חזק, מסך 4 אינץ' ויכולת לנגן קובצי Xvid ו-DiVX, מדובר במכונת מולטימדיה שלא נופלת מאף נגן וידאו נייד שיצא לי לבדוק. המכשיר ניגן בלי בעיה קבצים גדולים, שרצו באופן חלק ונראו מצוין על המסך הגדול שלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

שורה תחתונה

אני הראשון להודות שלא הייתי מנומס במיוחד בכל הנוגע למכשירי המגע של סמסונג בשנים האחרונות. משהו תמיד היה חסר. המכשירים ה"פשוטים" שלהם היו בלתי שמישים בעיני, האומניה סבל מחלונות מובייל, הגלקסי המקורי סבל ממפרט מעורר רחמים.

המכשיר הזה, אם יחצה את הפער מאבטיפוס למוצר סופי באופן ראוי - ואני לא רואה סיבה שזה לא יקרה - הוא יהיה לא פחות ממעולה. כמה דברים שצריכים לקרות כדי שהמוצר הסופי אכן יהיה מעולה: תיקון הבאגים, זה מובן. שיפור משמעותי במהירות הוא הכרחי. למכשיר הזה יש מעבד במהירות גיגהרץ, שאמור להיות דומה מ-א-ד למעבד של אייפון 4 (סמסונג מייצרת את הA4 של האייפון והאייפד), והמהירות צריכה להיות בהתאם. הייתי רוצה לראות שדרוג מהיר לאנדרואיד 2.2, שיביא עמו לא מעט שיפורי מהירות וביצועים.

כחובב מקלדות, הייתי שמח לראות "גלקסי פרו", או משהו דומה, עם מקלדת. וגם הייתי שמח לראות פלאש. אבל בעבור משתמשים רבים, הגלקסי S הוא בהחלט טלפון שכדאי לחכות לו. אני לא יודע האם הוא יגיע למפעילות בארץ, אבל מקווה שכן. ישראל נמצאת הרחק מאחור במהפכת האנדרואיד, והגיע הזמן להתחיל להשלים פערים.

בסאני, יבואנית סמסונג בישראל (שהשאילה לי את האבטיפוס) הובעה אופטימיות בנוגע לסיכוי שהמכשיר יגיע לאחת המפעילות לפחות. אם לא, צפו לראות אותו מופיע בחנויות שונות. מישהו ודאי ישים עליו עברית, בדרך זו או אחרת. לקרוא עברית הוא כבר יודע. הגיע הזמן שיידע גם לכתוב.

כתבה זו התפרסמה בבלוג של דידי חנוך ברישיון קריאייטיב קומונס cc-by-sa

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully