וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאהו קנתה עוד פליקר

15.6.2010 / 14:11

הקץ לבלבול: לאחר מאבק משפטי קנתה יאהו את הדומיין flicker.com, הכתוב בצורה דומה לשמו של שירות אחסון התמונות

יאהו קנתה כבר לפני חמש שנים את האתר flickr, אך מסתבר שזה לא מספיק. במקביל לשירות אחסון התמונות המצליח (הנמצא במקום 31 ברשימת האתרים הנצפים ביותר בעולם), קיים אתר עם שם דומה מאוד – flicker.com. טעות הקלדה המוסיפה אות אחת באמצע יכולה לעשות את ההבדל – flicker מתהדר ב-3.6 מיליון כניסות ייחודיות בשנה, כאשר הרוב העצום שלהן (95%) נעשה דרך הקלדה ידנית של הכתובת – מן הסתם של אנשים שמחפשים דווקא את שירות התמונות, ולא מודעים לצורה הנכונה בה מאוית שמו. למרות ש-flickr כתוב בלי E באמצע, שמו מבוטא כאילו היה כתוב עם האות – מה שרק מעלה את מקדם הבלבול.

יאהו תבעה בזמנו את בעלי האתר המקביל, בטענה שהם מנסים להיבנות על חשבונה. כעת מסתמן ששני הגורמים הגיעו לפשרה בבית המשפט, שבמסגרתה קנתה יאהו את flicker.com. זאת לאחר שלפני שלוש שנים קיבל בעל הדומיין הצעת רכישה של 600,000 דולר מיאהו וסירב לה.

קטרינה פייק, ממייסדות טוויטר, סיפרה לבלוג הטכנולוגי טק-קראנץ' שבמקור היה הדומיין שייך ליצרן של בירה בשם פליקר. הוא סירב למכור לשירות התמונות (אז סטארט-אפ קטן) את השם, מה שגרם לחברה לרשום את הדומיין נטול ה-E. יצרן הבירה מכר בסופו של דבר את הדומיין, אבל לא ליאהו, אלא לבעלים הנוכחיים.

כרגע עדיין מובילה הכתובת לאתר הישן, שאינו מציג דבר מלבד תמונה של ציפור ופירוט סטטיסטיקות של כניסות לאתר – גרסת flicker.com להצעת מכירה (שכבר אינה רלוונטית). בקרוב, כך יש לצפות, יועברו הגולשים הטועים אוטומטית לאתר אליו התכוונו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully