וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוסיפים צבע לעבודה

ערכת התוכנות המשרדיות החדשה של מיקרוסופט - אופיס 2010, נוחה יותר מקודמותיה וכוללת מנגנוני רשת חדשים

גופן: Arial
גודל: 11
ספירת מילים: 726.
אופיס 2010? עדיין לא מרתק.

תקשיבו, זו לא אשמתי. אני יודע שהעיניים שלכם נעצמות, ושהיד אשר על העכבר מושכת לכיוון דפים אחרים, אבל אין מה לעשות: לחבילת התוכנות המשרדיות של מיקרוסופט מעולם לא היה סקס אפיל. למעשה, לא היה לה שום סוג של אפיל. נקודת האור היחידה באפלה הזו הייתה הריגתו שלא בטרם-עת של קליפי – כלי העזר המעצבן.

אבל ביקורת זו צריכה להיכתב, כי כמעט כולם משתמשים באופיס. ועבור חלק מאיתנו, המפגש עם אופיס 2010 הוא רק שאלה של זמן ושל רצון מחלקת התמיכה הטכנית בחברה להתקין אותו על מחשבי העובדים במהלך הלילה. אז בואו ונבין ביחד האם יש ממה לפחד.

במלה אחת: לא. כמי שנפגש עם שיננית ועם אופיס 2010 באותו יום, אני יכול להגיד בפה מלא (ומורדם, חלקית) שחווית המפגש עם אופיס הייתה נחמדה הרבה יותר. אתם, אגב, תוכלו לפגוש את מערכת התוכנות המשרדיות החדשה של מיקרוסופט החל מהיום אם הנכם דוברי אנגלית, וב-8 ביולי אם אתם מחכים לגרסה בשפת הקודש.

לא כיף, עבודה

התפקיד העיקרי של חבילת תוכנות משרדיות הוא לא להעיק ולא להציק. למעשה, חבילת תוכנות שכזו צריכה לשאוף לכך שהמשתמש יבלה מולה כמה שפחות - זאת באמצעות הפיכת תהליך העבודה לנוח ואינטואיטיבי – ואז יוכל ללכת הביתה.

על פניו, כשמיקרוסופט שחררה לפני 3 שנים את אופיס 2007, היא פגעה במשימה הזו, באמצעות הכנסת חידוש גדול מדי – ממשק ה-Ribbon. הממשק הזה – פס ניווט מרובה-הלשוניות שהוכנס לחלק מתוכנות האופיס, הצליח לבלבל לא מעט אנשים, וגרר ביקורת על כך שהרבה יותר קשה לעבוד ככה.

הרעש סביב Ribbon נמשך מספר חודשים, ואז נפסק. הסיבה לכך לא הייתה שינוי ממשק מצד מיקרוסופט, כי אם התרגלות של הצרכן למוצר החדש. כעת, ב-Office 2010 לוקחת מיקרוסופט את הממשק הזה צעד אחד קדימה, ומשלבת אותו בכל תוכנות האופיס, תוך הכנסת שיפורים. זהו צעד שמתברר כנכון – עם מגוון האפשרויות שיש בתוכנות אופיס כמו אקסל ופאוורפוינט, ריבון הוא ממשק הרבה יותר נוח מזה הרגיל, מלא התפריטים ותתי-התפריטים.

דבר נוסף ששווה להזכיר הוא החלפת תפריט ה"קובץ" בדף שלם, Backstage שמו, שמציג את כל המידע שקיים על המסמך אותו אתם עורכים ומציג גם את כל הדברים אותם תוכלו לעשות עם הקובץ עצמו – מהדפסה ועד להצפנה. יצירת ההקשר הפנימי בין הרצון לקבל מידע לבין לחיצה על הפתור הזה לוקחת זמן, אבל כשכבר התרגלתם להשתמש בדף החדש, קשה מאוד לחזור אחורה לגרסאות הקודמות של האופיס.

מתחברים לרשת

אבל לא על ממשק לבדו חי אופיס 2010. החבילה החדשה מכירה בכך שיש עולמות שלמים מחוץ למחשב – עולם האינטרנט ועולם הסלולר. עבור שני אלה יש כאן אינספור שדרוגים, ביניהם גם אפשרות "לשדר" מסמכים לדפדפנים שתומכים ב-HTML כשהמסמך מאוחסן על שרת האינטרנט של מיקרוסופט או שרת אישי שלכם. כל מה שתצטרכו כדי לראות את המצגת זה דפדפן וחיבור לאינטרנט – כך שגם מכשירים כמו אייפון תומכים באפשרות הזו.

אפשרות מקוונת נוספת היא העלאת פוסט לבלוג ישירות מתוכנת ה-Word, כשתוספים שכבר נבנו עבורה מאפשרים תמיכה במערכות פופולאריות כמו וורדפרס ומערכת ה-Blogger של מיקרוסופט. דוגמה נוספת לשילוב בין האונליין לאופליין היא באאוטלוק, שהופך למרכז מידע מקוון באמצעותו ניתן לעקוב אחר עדכונים מחבריכם ברשתות חברתיות ולא רק אחרי המיילים שהם שולחים לכם.

באופן כללי, נראה כאילו מיקרוסופט מחברת בין האופיס לבין שירותי הענן שלה. יותר ויותר פונקציות של חבילת התוכנות כוללות העלאת חומרים לשרתי החברה, או אפילו שימוש ברשתות כמו פייסבוק כדי לשתף מידע (באמצעות אתר Docs.com).

טוב? כן. תוכנת חובה? לא ממש.

אך גם אם אתם לא רוצים לחבר בין האופיס לאינטרנט, יש בחבילה הזו גישה קלה מאי פעם למגוון הרחב של אפשרויות ההתאמה האישית. אפקטים תלת מימדיים, קופסאות טקסט, סידור גרפים והחלפת נוסחאות ידניות בממשקי יצירה פשוטים ומובנים לכל – אלה לאו דווקא מתגלים בשעת השימוש הראשונה, אבל כן משחקים תפקיד משמעותי עבור אנשים שעיקר עבודתם היא עבודה עם תוכנות Office.

וזו, בדיוק, גם נקודת החולשה – אם אפשר לקרוא לה כך – של החבילה הזו. היא טובה, כן, אבל האם היא מספיק טובה כדי שתשקיעו בה כסף? אם היינו נמצאים לפני 3 שנים, התשובה כלל הנראה הייתה "כן" לא מסוייג. אבל אנחנו לא ב-2007, אלא ב-2010, וכל אחד יכול להוריד בקלות את ה-OpenOffice הפתוח והחינמי, או להשתמש ב-Google Docs המקוון.

שתי הערכות החינמיות האלה פחות טובות, לטעמי, מ-Office 2010, אך הערך המוסף אותו מביאה הערכה של מיקרוסופט נחשף רק בשימוש "כבד" – לא מדובר במשהו שברור כבר מהרגע הראשון. ואם אתם תקועים ברגע הזה, בו אין חשיבות לעיצוב המצגת ומעבד התמלילים משמש אתכם רק כדי לכתוב טקסטים פשוטים, אני לא רואה הצדקה לשדרוג בתשלום. אך אל תפחדו כשבמשרד שלכם יתקינו את התוכנה לכל העובדים - זו לא צרה, כי אם שיפור לטובה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

הנתונים היבשים

אופיס 2010 מגיע בשלוש חבילות:

הראשונה, Home and Student שמה, עולה 499 ש"ח וכוללת את התוכנות הבסיסיות: וורד, אקסל, פאוורפוינט, OneNote.

השניה, Home and Business, מוסיפה גם את אאוטלוק 2010. מחירה טרם נחשף.

השלישית, Professional, כוללת גם Access ו-Publisher. גם מחירה טרם נחשף.

  • עוד באותו נושא:
  • אופיס 2010

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully