וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק או סקסבוק?

איילה צורף

16.6.2010 / 16:48

סקר חדש מגלה ש-10% מבני ה-25 ומטה נכנסים לפייסבוק לפני, אחרי או תוך כדי פעילות מינית

הכניסה לרשתות החברתיות נהפכה לחלק בלתי נפרד מהפעילות של הגולשים בסלולר. עד כמה בלתי נפרד? יותר ויותר גולשים ישראלים מתעדכנים ומעדכנים את עמודיהם ברשתות החברתיות בסיטואציות שבעבר נחשבו טאבו בכל הקשור לגלישה סלולרית.

אתר AdAge, מהבולטים בתחומו בעולם, שאל בסקר שנערך בקרב אנשים בגיל 25 ומטה אם הם נכנסים לפייסבוק לפני, תוך כדי או מיד אחרי פעילות מינית. 10% מהמשיבים ענו בחיוב, ואמרו כי הפעילות הסלולרית ברשתות החברתיות נהפכה לחלק בלתי נפרד מחייהם, גם לפני, תוך כדי או מיד אחרי קיום יחסי מין. מעל גיל 25 מדובר כבר ב-6% בלבד.

הרשתות החברתיות נכנסו לחיינו לא רק במיטה: לפי סקר AdAge, 22% מהגולשים בעלי מכשירי סלולר חכמים עד גיל 25, ייכנסו לרשתות חברתיות באמצע פגישה כלשהיא (לאו דווקא פגישת עסקים), 49% ייכנסו לפייסבוק וטוויטר תוך כדי ארוחה ו-24% מעידים שיבדקו את הפעילות ברשתות החברתיות כשהם בשירותים.

סקרים שנערכו במקביל בארה"ב ובישראל, מצביעים על תופעה שנמצאת כעת בתחילת דרכה, אך ההערכות הן שהתופעה תגבר ותלך ככל שמכשירי הסלולר האינטרנטיים ייהפכו לסטנדרט בסיסי.

החזון של אינטרנט בכל מקום ובכל שעה נהפך גם בישראל לעובדה מוגמרת. סקר דומה נערך לפני שבועיים בישראל. מהסקר עולה כי חצי מהישראלים מעל גיל 18 מחזיקים מכשיר סלולרי שמאפשר גלישה באינטרנט וכך גם כניסה לרשתות החברתיות. לשאלה האם אתה מתחבר לפייסבוק או רשת חברתית אחרת בזמן שאתה בשירותים ענו בחיוב 11% - זאת אומרת אחד מתוך עשרה אנשים. כמו כן 5% מהצרכנים שמחזיקים ניידים בעלי אפשרות לגלוש באינטרנט מודים כי הם נכנסים לרשתות חברתית לפני, תוך כדי או מיד אחרי קיום יחסי מין.

הנתון המדאיג שעולה מסקר זה הוא ש-4% מהגולשים אומרים כי הם נוהגים לעדכן ולקרוא את המתרחש בפייסבוק וטוויטר תוך כדי נהיגה. מה שהתחיל כבעיה בכתיבת מסרונים תוך כדי נהיגה, גולש כעת גם לפעילות חברתית דיגיטלית בזמן שתשומת הלב של הנהג צריכה להיות מופנית לכביש בלבד. הסקר נערך על ידי מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה, בשיתוף משרד הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב.

לדברי יגאל שמיר, שותף ומנהל הקריאייטיב במשרד, "אחרי מהפכת הסלולר וה-SMS, הרשתות החברתיות מביאות את הקפיצה הגדולה קדימה - או אחורה - ברמת הזמינות של כל אחד מאתנו. הרשתות החברתיות פרצו את כל המחסומים בין קודש לחול - וכעת שום דבר כבר לא קדוש. צריכת המדיה ברשת החברתית דומה לחיבור לאינפוזיה: טפטוף רציף של חדשות ועדכונים בניגוד ל'שלוש ארוחות מסודרות' של המדיה המסורתית. במידה מסוימת לגיטימי יותר להתעדכן בזמן סקס או בשירותים מאשר לא להגיב לפניות מהחברים ברשת. הבילוי בשירותים נהפך להיות 'זמן משרד' רשמי של החברים ברשתות החברתיות".

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully