וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלימון החמוץ של Lime Wire

17.6.2010 / 14:21

קואליציה של שמונה מוציאים לאור תובעת את שירות שיתוף הקבצים Lime Wire על הפרת זכויות יוצרים

קואליציה של שמונה מוציאים לאור הגישה תביעה נגד שירות שיתוף הקבצים Lime Wire. בתביעה שהוגשה על ידי סוני, יוניברסל, וורנר, EMI ועוד, מואשם השירות בהפרת זכויות יוצרים. התביעה מגיעה לאחר ששופט אמריקאי פסק בחודש שעבר שהתוכנה ויוצרה מארק גורטון אחראים להפרת זכויות יוצרים, שותפים לתחרות שאינה הוגעת ומשדלים אחרים להפר זכויות יוצרים. התביעה הקודמת הוגשה ב-2006 על ידי חברות תקליטים וכעת, כאמור, מוגשת אחת נוספת.

"איגוד המוציאים לאור וכן מפיצי מוזיקה נוספים אינם מיוצגים בתביעה הקודמת, וגם לא היינו בטוחים עד עכשיו שיש לנו תיק עם סיכוי גבוה לזכייה", אמר דייויד ישראליט מאיגוד המוציאים לאור. "אנחנו רוצים להיות ישובים ליד השולחן בו ידונו על הסדר", אמר, והוסיף כי הכוונה היא לדרוש פיצויים על נזקים נעשו במשך שנים רבות. המפיצים עומדים לדרוש פיצויים של 150,000 דולר על כל שיר שהופץ בשירות בצורה לא חוקית, מה שיכול להביא את סך הפיצויים הכולל למאות מיליוני דולרים.

שירות Lime Wire הוקם בשנת 2000 ונסמך על תוכנה שהמשתמש מוריד ומתקין במחשבו. החברה המפעילה את השירות הוציאה הצהרה רשמית בה מסרה כי היא מזמנת את המוציאים לאור לשולחן הדיונים. "הם בהחלט חלק מהפתרון, ואנו מקווים שההזמנה הזאת תזרז אותנו להגעה לאותו פתרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully