וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חושבים בתוך הקופסה

17.6.2010 / 15:24

בימים בהם נדיר לרכוש תוכנות בפורמט מוחשי של דיסק בתוך קופסה מחליטה חברת Xobni לשווק את תוסף האאוטלוק שלה בחנויות

בימים בהם קהילת הקוד הפתוח מספקת גרסה חינמית לכמעט כל תוכנה קיימת – לא הרבה לקוחות פרטיים קונים תוכנות (וזה עוד לפני שהזכרנו את אלו המורידים בצורה פיראטית תוכנות שכן עולות כסף). כאשר לקוח שאינו נזקק לתוכנה כחלק מעבודתו כבר עושה את הצעד הנדיר של שליחת יד לארנקו ותשלום על תוכנה – נדיר עוד יותר שהוא יעשה זאת בתוך חנות מחשבים. להיכנס לחנות ולצאת ממנה עם קופסת קרטון המכילה דיסק התקנה היא צעד שהולך ונעלם, בודאי שכמדובר בתוכנות קטנות ולא חבילות תוכנה מקיפות של מאות מגה. אלו ניתנות כבר שנים לרכישה ישירות מהרשת בצעד יעיל והגיוני לעולם של חיבור אינטרנט מהיר.

בצורה משונה משהו, החליטה חברה אחת ללכת אחורה ולשווק את המוצר שלה בצורה העתיקה – בתשלום, ובקופסה. מדובר בחברת Xobni מסן-פרנסיסקו, הייצרת כבר שנים תוסף לאאוטלוק, שמתלבש על תוכנת הדואר של מיקרוסופט ומספק כלי חיפוש וסטטיסטיקה שונים. מדובר במוצר יעיל למדי, אם כי באחד שהופך להיות פחות רלוונטי עם צאת אופיס 2010, שגרסת האאוטלוק שבה מספקת לפחות חלק מהכלים שמציע Xobni (שם התוכנה מגיע מהיפוך אותיות המילה Inbox). עד עתה הייתה Xobni זמינה רק להורדה ברשת, אך את הגרסה החדשה שלה היא מוכרת גם בחנויות.

בהתייחסותה לצעד החריג מסרה החברה כי הרעיון נתקל בהתנגדות ובספק, אך בסופו של דבר ההזדמנות הייתה טובה מדי בכדי לוותר עליה. בסקר שערכה החברה ענו 62% מהנשאלים כי סביר יותר שיקנו תוכנה שראו בחנויות. "נוכחות בחנויות בונה מודעות למותג ואישרור שלו. מישהו רואה את הקופסה ואומר: 'או, שמעתי על זה', ומרגיש עידוד לבצע רכישה. מכיוון שזה על מדף מדובר במשהו אמיתי – דבר שהופך את זה אוטומטית לאמין יותר", מסרה אחראית התקשורת של Xobni טרה קרמייקל. "כאשר אתה קונה ברשת, אתה נתון לחסדי האתר ממנו אתה קונה/מוריד. כאשר אתה קונה בחנות – יש לך את הגיבוי של המוכר".

המוצר של Xobni יימכר במחיר של 29.95 דולר בחנויות ברחבי ארצות הברית. לאור יותר מ-5 מיליון הורדות מהרשת של המוצר של החברה בעבר, היא מקווה כעת למספרים יפים גם מצידם של הלקוחות להם יוצע המוצר המוחשי.

  • עוד באותו נושא:
  • xobni

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully