וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצאה להורג ב-140 תווים

20.6.2010 / 11:54

התובע המחוזי של מדינת יוטה בארה"ב עדכן בטוויטר מהוצאתו להורג של נדון למוות, וגרר ביקורת ציבורית. הוא לא מתחרט

ארצות הברית סוערת בימים האחרונים מהוצאתו להורג של אסיר מיוטה בשם רוני לי-גרדנר. הוצאה להורג זו תפסה את תשומת ליבו של הציבור בשל רצונו של הנדון למוות (שהורשע ברצח כפול) לסיים את חייו על ידי ירי של כיתת יורים. צורת המוות האכזרית גרמה לאמריקאים להסתכל במראה ולתהות על חוקיהם הברוטאליים.

כעת אף מחמיר הטעם הרע של הפעולה האכזרית, כאשר מסתבר שהתובע המחוזי של יוטה עדכן בטוויטר על מהלכה של ההוצאה להורג. מעט לאחר השעה חצות בליל הביצוע הדליק התובע מארק שורטלף את האייפון שלו, הפעיל אפליקציית טוויטר וצייץ: "כרגע נתתי את האישור לבצע את ההוצאה להורג. שאלוהים ייתן לו את הרחמים שמנע מקורבנותיו". כרבע שעה לאחר מכן צייץ שוב: "נשדר ב-streaming את מסיבת העיתונאים שלי כאשר גרדנר יוכרז כמת". הודעות אלו נצפו על ידי כ-7,000 איש העוקבים אחרי שורטלף בטוויטר, ועל ידי עוד רבים שעשו "ריטוויטים" של ההודעות.

תוך דקות מהרגע בו פרסם שורטלף ציוצים אלו החלו סוכנויות הידיעות לדווח על כך ואף למתוח ביקורת על התנהגותו. גם בטוויטר סערו הרוחות. "עונש מוות זה גרוע מספיק. כיתת יורים! ובנוסף לזה יש את האבסורד של הודעה על מותו של אדם בטוויטר", כתב מישהו. "twttrexecution" (הוצאה להורג בטוויטר), סיכם משתמש טוויטר תאילנדי. היו גם את אלו שתמכו בשורטלף – תושב יוטה כתב לו בשירות "עבודה טובה מארק שורטלף".

התובע עצמו התייחס למהומה שקמה כאשר שחרר עוד שורת ציוצים המסבירים את מעשיו ומצדיקים אותם: "אני מאמין ביידוע הציבור. כנבחר ציבור אני משתמש במדיה החברתית כדי לתקשר ישירות עם האנשים", "אזהרה! העמוד הזה מיידע על פשעים ועונשים בעולם האמיתי. אם אינך יכול להתמודד עם הטוויט – צא מהטוויטבח (משחק מילים על "אם אינך יכול להתמודד עם החום – צא מהמטבח" הנודע) ולבסוף: "מדהים שאף אחד מהבכיינים לא הביע זעם כאשר גרדנר ירה בשני אנשים בפנים ובשוטר. אף מילה של אמפתיה למשפחותיהם". כדאי אולי להזכיר לשורטלף שכאשר בוצעו פשעים אלו בשנות ה-80, טוויטר אפילו לא היה קרוב ללהתקיים.

  • עוד באותו נושא:
  • טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully