וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפקיסטנים רוצים את ראשו של צוקרברג

גוני נוי

20.6.2010 / 14:19

לאחר שסירבה פייסבוק להסיר קבוצה העולבת בנביא מוחמד נפתחה בפקיסטן חקירה שעלולה להביא גזר דין מוות על מנכ"ל החברה מארק צוקרברג

נראה כי פייסבוק מתמחה לאחרונה ביצירת שערוריות. לאחר ששכחה מעט סאגת הגדרות הפרטיות באתר, הצליחה הרשת החברתית הפופולרית לעורר סביבה סערה נוספת משום שלא הורידה מהאוויר קבוצה בשם "Everybody Draw Mohammad Day" (יום "כולם מציירים את מוחמד") שהוקמה בחודש מאי האחרון. הקבוצה, שהוקמה במטרה "לדון ברודנות האסלאמית" ולא כדי לתקוף מוסלמים, לדברי עמוד הבית שלה, הכריזה על תחרות ציורים של הנביא הקדוש באסלאם - מה שאסור על פי הדת המוסלמית, ועוררה את זעמם של גולשים ברחבי העולם הערבי.

בסוף השבוע האחרון דווח כי התובע הכללי בפקיסטן הורה על פתיחת חקירה פלילית נגד מנכ"ל פייסבוק, שעלולה להוביל לכתב אישום וגזר דין מוות. סעיף C-295 לחוק העונשין הפקיסטני קובע כי "שימוש בהערות מבזות כנגד הנביא הקדוש, באמצעות מילים, בכתב או בעל פה, או באמצעות עזרים חזותיים, ישירות או ברמיזה, אשר פוגעות בשמו של הנביא הקדוש מוחמד, עליו השלום, ייענש במוות או כליאה לשארית חייו ויקנס". בנוסף, אתר ArabCrunch אשר מלווה את הפרשה, דיווח כי נציג פקיסטן באו"ם ביקש להעלות את הסוגיה על סדר היום, ויתכן שתועבר בקשה רשמית לאינטרפול להסגרתו של צוקרברג.

הקבוצה אשר החלה את המהומה מונה כבר כ-16 וחצי אלף מעריצים וממשיכה לפעול, בעוד קבוצה שהוקמה במטרה למחות על הפגיעה צברה קרוב ל-15 אלף לייקים. בעקבות הפרשה חסמה ממשלת פקיסטן את הגישה לפייסבוק לצד 450 אתרים נוספים, בהם יוטיוב, אשר כללו "חומר פוגעני". שבועיים לאחר מכן הורה בית משפט פקיסטני לשחרר את חסימת הרשת החברתית לאחר שפייסבוק התחייבה כי "חומרי הנאצה" לא יהיו זמינים לגולשים במדינה.

בתוך כך, חסידי טכנולוגיה פקיסטניים לא נשארו אדישים והקימו רשת חברתית מתחרה לפייסבוק, בשם Millatfacebook - "פייסבוק דתי" בערבית. הרשת החברתית מיועדת, לדבריהם, "למוסלמים ואנשים נחמדים, הגונים ומתוחכמים מכל הדתות והאמונות". מיום הקמתה, לפני שבועיים צברה הרשת כ-330,000 חברים.

במהלך סוף השבוע האחרון טענו מקימי הרשת כנגד מארק צוקרברג, ה-CIA וישראל כי פתחו במתקפת מניעת שירות על האתר. במקביל טענה הרשת כי יאהו חוסמת מיילים שנשלחים תחת הכתובת millatfacebook.com.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully