וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סדרני האינטרנט

לצד סדרות ענק כמו חלונות ואופיס, עוסקים במיקרוסופט גם במיזמים קטנים וחדשניים יותר כמו Pivot ומפות ויזואליות

במיקרוסופט מאוד רוצים שתחשבו כי מדובר בחברה מגניבה. זה לא דבר של מה בכך: את המוניטין שלה בנתה מיקרוסופט על מערכת הפעלה חלונות ויישומי האופיס, אך אלה – למרות היותם חלק משמעותי ממוצרי החברה – מוצנעים יחסית בתוכן השיווקי שמעבירה מיקרוסופט לצרכנים, ומפנים את מקומם מיזמים מגניבים יותר כמו האקס-בוקס 360, שולחן ה-Surface ושירותי רשת של בינג.

בכנס ThinkNext, שערכה החברה לפני מספר חודשים, ניסו אנשי מרכז המחקר ופיתוח של מיקרוסופט בישראל – כמדי שנה – להבליט את הפרויקטים המגניבים ביותר עליהם עובדים מרכזי המחקר ופיתוח, הן בישראל והן מחוצה לה.

מה משמעות המידע?

מאט ג'ובלר נלהב כשהוא מראה לי את Pivot – טכנולוגיה חדשה שעליה אמון, אשר מטרתה דווקא נשמעת משעממת: ארגון והצגה של כמויות גדולות של מידע.

אבל ההתלהבות של ג'ובלר לא חסרת-ביסוס, כיוון שעל המסך שלפניי מתחלפות במהרה תמונות של גיליונות Sports Illustrated, כשהם מסתדרים בלחיצת עכבר אחת בטורים שאמורים לייצג באמצעות מאות התמונות מידע שאותו אני רוצה לראות. רוצים לדעת כמה שחקני פוטבול הופיעו על השער של גליונות SI לאורך השנים? ובכלל, נציגי איזה סוג של ספורט היו הפופולאריים ביותר? Pivot מראה את זה בקלילות, ובצורה מאוד נוחה.

למה זה טוב? ג'ובלר מסביר כי בתחילת הדרך, רוצים במיקרוסופט להביא את הטכנולוגיה לצד הלא-צרכני, מה שקרוי Business Intelligence – אפליקציות עסקיות שנועדו לאפשר לבעלי עסק להבין טוב יותר את מה שמתרחש. כבר בחודשים הקרובים מתכננים במיקרוסופט להשיק תוכנות עסקיות עם Pivot.

אך המטרה הסופית היא להביא את Pivot גם אליכם. נכון לעכשיו, המערכת מבוססת על מספר לא רב של "אוספים" שנוצרו הן על ידי מיקרוסופט והן על ידי גולשים ושותפים. אך בסופו של יום, הכוונה היא להפוך את Pivot לדרך חדשה בה ניתן לחפש דברים בצורה קונטקסטואלית. ג'ובלר מסביר כי לא מדובר ברשת סמנטית – המחשב לא יהיה זה שייצור את הקונטקסט, כי אם המתכנת – אלא בדרך חדשה להסתכלות על קשר בין פריטי מידע שונים. המטרה, הרי, היא לעשות סדר במידע, ובאינטרנט יש כמויות עצומות של מידע.

כמו כן, לדבריו של ג'ובלר, לא ברור עדיין כיצד נראה את Pivot מתממשק עם האפליקציות השונות של מיקרוסופט. האם תהיה זו תוכנה נפרדת, או שמא שילוב במנוע החיפוש של החברה. אך כפי שכתוב גם באתר של המיזם, Pivot הוא "המיזם השאפתני של מעבדות לייב עד היום", ונראה כי בחברה מתכננים לשמר אותו.

ממפות לתיירות וירטואלית

דוקטור אייל אופק, לעומת מאט ג'ובלר, מתעסק הרבה יותר בטכנולוגיה גשמית. תפקידו הרשמי הוא ראש תחום המחקר של קבוצת "Vision & Graphics" בבינג מפות ומובייל. בצורה פשוטה יותר, ד"ר אופק מתעסק בעתיד שירותי המיפוי של מיקרוסופט.

העתיד הזה, הוא מאוד ויזואלי, אבל בו בזמן גם רחוק מאוד מאיתנו. ומזה, בעצם, צריך להתחיל: כשאני שואל את ד"ר אופק מתי המפות של מיקרוסופט תגענה לישראל, הוא רומז כי זה ייקח עוד הרבה זמן, וכי נכון לעכשיו מתמקדים במיקרוסופט בשוק האמריקאי.

והמיקוד הזה מניב תוצאות מעניינות מאוד, שמתבססות על שילוב בין טכנולוגיות מיפוי לבין טכנולוגיות ויזואליזציה. בעידן האינטרנט אין סיבה להסתפק במפות דו מימדיות, ואפילו לא בשכבה ויזואלית פשוטה של צילומי סטילס. במיקרוסופט מנסים כעת להעשיר את התצוגה הויזואלית בתמונות, ואפילו סרטוני וידאו, ממקורות חיצוניים. כך, שאתם מסתכלים על בניין מסויים, אם המערכת מזהה תמונה שלו מתחילת המאה, היא תוכל להציג לכם אותה. ואם מישהו צילם וידאו במקום, תוכלו לראות יותר טוב.

מוצגת בפני גם טכנולוגיה נסיינית שמאפשרת להבין טוב יותר מרחקים. פעולה של התרחקות במפה יוצרת תמונה דו-מימדית של הרחוב, עם טכנולוגיה שמזהה גם שמות של רשתות חנויות ומציבה את הלוגואים שלהן. כך, ניתן להבין טוב יותר מהו אורך המסלול, ותצוגה של שיפועי רחובות גם מאפשרת להבין את הקושי שלו.

בסופו של יום, כל אלה עדיין תחשבנה לתכונות משניות בתחום המיפוי, בהם העיקר הוא הוא מציאת המיקום הנדרש והבנת הוראות הגעה אליו. אבל האופציות הויזואליות, שמתאפשרות באמצעות האינטרנט, הופכות את המפות ליותר מסתם כלי ניווט – הן הופכות אותן לכלי של תיירות מקוונת, משהו שמאפשר לכם כמעט-לבקר במקום בו אולי לא תוכלו באמת-לבקר לעולם. זו אולי לא החוויה האמיתית, וגם לעולם לא תוכל להיות, אבל אנחנו מתקרבים לשם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully