וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא כל הנוצץ כרום

21.6.2010 / 11:22

האם הדפדפן כרום באמת מהיר מהותית מפיירפוקס? עובד של מוזילה טוען שמדובר בעיקר באשליה אופטית ומסביר למה

הדפדפן כרום ידוע במהירותו הרבה, המעוררת התפעלות בקרב משתמשיו. בכך ירש, למעשה, הדפדפן מבית גוגל את הבכורה מפיירפוקס של מוזילה – המתחרה החצופה ופתוחת הקוד של אינטרנט אקספלורר, שהצליחה בזמנו לתפוס נתח שוק בין השאר בשל מהירותה. כיום פיירפוקס כבר אינו נחשב לדפדפן מהיר במיוחד, ואף קיימות תלונות על כך שעם הגרסאות הוא הפך לאיטי וכבד מדי.

כעת טוען עובד מתלמד בארגון מוזילה שייתכן ומדובר בסוג של אשליה אופטית, ושכרום לא באמת מהיר כל-כך מפיירפוקס. בפוסט שפרסם העובד, ג'ון וויין שמו (באמת!), הוא מסביר כיצד כרום מעביר הרגשה של מהירות גדולה יותר מזו של פיירפוקס, למרות שהוא מהיר ממנו רק במעט. לאחר שניתח את תהליך העלייה של שתי התוכנות מצא היל הבדל מהותי בצורה בה כל אחת מהן עולה. הוא טוען שהבדל זה הוא הגורם לכרום להציג עצמה כמהירה כל-כך.

כאשר פיירפוקס עולה הוא מציג קודם כל חלון, ואז את ממשק הדפדפן ולבסוף – את עמוד הבית המוגדר. כרום, לעומת זאת, מפעיל את החלון ואת הממשק סימולטנית, ורק אז מעלה את אתר הבית. לדברי היל, "פיירפוקס מעבירה תחושה של פעולות מתמשכות בעלייתה, בעוד שכרום נראית כעושה את הכל בבת אחת". היל אף טוען שכרום אינה מבליטה את האייקון המעיד על טעינת דפים, ושהוא זז אצלה מהר יותר מאשר אצל המתחרה (ללא קשר למהירות תהליך הטעינה). כרום גם לא מציג את כותרת העמוד הנטען עד שהעמוד אינו מופיע במלואו על המסך – בעוד שפיירפוקס כן מציג זאת, מה שגורם למשתמשים לחשוב שהם מחכים זמן רב יותר.

היל מסיק שכל האלמנטים הללו יוצרים תחושה שגויה של הבדל מהותי בין השניים במהירות. "עם מספר שינויים קטן, נוכל לשנות משמעותית את הרגשת המהירות של פיירפוקס", הוא כותב, ומציע בין השאר לארגון התוכנה להחליף את אייקון הטעינה, להשהות את הצגת כותרת העמוד עד שזה מוצג במלואו ואף לדחות את עדכון ה-Add Ons לסוף סשן הגלישה, במקום להפעילו בתחילתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully