וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום בחייו של פועל

21.6.2010 / 16:02

גל ההתאבדויות בפוקסקון הביא את הניו-יורק טיימס לסקר יום עבודה של פועל במפעל הסיני. הייתם שורדים 12 שעות רובוטיות?

סדרת ההתאבדויות וניסיונות ההתאבדות ששטפו בחודשים האחרונים את מפעל פוקסקון הסיני הביאה את הניו-יורק טיימס לצלול לנבכי מפעל האלקטרוניקה ולנסות להבין כיצד נראים חייהם של הפועלים המועסקים בו. בכתבה שפורסמה בעיתון תואר יומו של יואן יאנדונג, פועל בן 24. שישה ימים בשבוע, במהלך 12 שעות של משמרת בלילה, מרכיב יאנדונג חומרה של חברות אמריקאיות. הוא תיאר עבור הניו-יורק טיימס כיצד נראה ליל עבודה שלו:

19:30 – תחילת המשמרת. מגיעים למפעל בשעה 18:50, ואוכלים ארוחה קלה לפני תחילת העבודה. המשימה למשמרת היא להרכיב 1,600 כוננים קשיחים ולוודא שכל אחד מהם תקין. יאנדונג הוא חלק מפס הייצור ואינו מרכיב את כל המכשיר. הוא מחכה שהוא יגיע אליו, ואז מכניס לתוכו שני צ'יפים ונורית, ומהדק ארבעה ברגים. עליו לעשות זאת תוך דקה אחת. במהלך העבודה אסור לו להשתמש בנגן MP3, אך מותר לו לשוחח עם עמיתיו – כל עוד לא מדובר בבזבוז זמן עבודה.

22:30 – הפסקת ארוחת ערב. המפעל מעניק לעובדיו ארוחה במחיר מסובסד, הכוללת מנות כאורז וביצה מקושקשת, עם עגבניה וחציל. לאחר מכן עושה העובד הליכה רגלית קצרה, לפני שעליו לשוב לפס הייצור.

23:30 – חזרה לעבודה בפס. יאנדונג לא מתלונן. "זו העבודה שלי, וכרגע נוח לי לעשותה", הוא אומר לניו-יורק טיימס.

04:30 – הפסקה נוספת לארוחה.

05:30 – שעות נוספות. כאשר יש למפעל הזמנות גדולות, יאנדונג עובד יותר מזמן המשמרת המוגדר. כך גם אם צוות העובדים לא הגיע למכסת ההרכבה היומית לה הוא נדרש.

08:00 – סיום משמרת. יאנדונג עוזב את המפעל וחוזר לדירתו. "אני כבר לא עייף אחרי משמרת כפי שהייתי בהתחלה, כבר התרגלתי", הוא אומר, ומספר ששכרו הוא 75 סנט לשעה, ושבעזרת השעות הנוספות הוא משתכר כ-235 דולר לחודש. לאחר ההוצאות החודשיות הוא מצליח לחסוך ולשים בצד כ-40 סנט.

  • עוד באותו נושא:
  • פוקסקון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully