וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנחנו על המפה

האם תהיו מוכנים לתת לאפל מידע אודות מיקומכם בתמורה לפרסומות רלוונטיות יותר?

עדכון מדיניות הפרטיות של אפל קובע כי כעת יוכלו החברה ושותפיה לאסוף ולאגור מידע על המיקום שלכם כדי לספק לכם שירותי מיקום רלוונטיים יותר, כולל פרסום. האם מדובר בחדירה בעייתית לפרטיות, או שמא כלל לא אכפת לכם לתת לסטיב וחבורתו את המידע הזה?

אסור למסור מידע

אז אחרי שאפל החליטה בשבילכם מה מותר להריץ על הסלולרי שלכם ומה לא, נעלה אתכם בגן הסגור של אייטונס ובאופן כללי לא אפשרה לכם לעשות במכשיריה את מה שסטיב ג'ובס לא אוהב – היא גם מודיעה לכם שהיא עומדת לאסוף, לשמור ולהפיץ את המידע על מיקומכם. מה, אתם לא בסבבה עם זה? לא מוכנים ללחוץ "אישור" על הצהרת הפרטיות החדשה של החברה? אין בעיה, תגידו "להתראות" לשירותי אפל. כי הרי כמו תמיד – זו הדרך של סטיב או החוצה.

כששירותים מבוססי מיקום כמו פורסקוור הולכים וצוברים פופולריות, ופייסבוק וטוויטר עושים תחרות מי יטמיע מידע כזה קודם בתוך השירות שלו – לא פלא שאנשי אפל מניחים שהאלמנט החדש הזה רק ישמח אתכם. הם בונים על ההמונים שלא יתרגשו מאיסוף המידע וימלמלו איזה "כאילו שלסטיב ג'ובס אכפת איפה אני שותה בירה". תשדיר ישן של הועד למלחמה באיידס הצהיר ש"כשאתה שוכב עם החברה שלך אתה גם שוכב עם החבר הקודם של החברה שלך ועם החברה הקודמת של החבר הקודם של החברה שלך" וכך הלאה. כשתתנו מידע לאפל על המיקום שלכם הם יפיצו אותם לשותפיהם העסקיים. מי יודע לאיפה יפיצו אותו אותם השותפים? ומי יודע איזה האקר יפרוץ למאגר המידע הזה איפושהו באמצע? חבל שכדי לשמור על הפרטיות אי אפשר להשתמש בקונדום.

קחו מידע, תביאו רלוונטיות

אוי, די כבר עם המגלומניות. בו-הו, אפל אוספת עלינו מידע. כמה מפחיד. סטיב ג'ובס יוכל לדעת עכשיו מתי הלכתי לסופר ובאיזה פאב אני אוהב לשבת. ואז, הוא יישב כל היום מול המחשב שלו, ויעקוב אחרי. ואחריכם. בעצם, לא רק הוא – אני מניח שאפל כבר התחיל לבנות את מרכז המעקב הענק, בו רבבות עובדים עוקבים אחרי העולם, ומצחקקים להם באפלה.


לחלופין, לאפל לא אכפת מכם. באופן כללי, כשתחשבו על זה, למרבית העולם לא באמת אכפת מכם - המשפחה והחברים הם רק חלק מזערי מתושבי כדור הארץ. כתוצאה מכך, מעטים מאוד הם האנשים שרוצים לקבל מידע על תנועותיכם. ואפל בוודאי שלא רוצה לעקוב אחריכם, היא רוצה לנצל את המיקום שלכם כדי למכור לכם דברים יותר רלוונטיים. אתם בחנות משקאות? הגיוני לשלוח לכם קופון לבירות. הלכתם לאצטדיון? קבלו הנחה על נעלי ריצה. מיקום שלכם, כשהינו אנונימי – וכאמור, לא אכפת להם מכם אישית – יאפשר לאפל לתת לכם פרסומות רלוונטיות יותר. ואין סיבה להיות נאיביים, פרסומות אינן שורש כל רע, ואם כבר אתם מקבלים אותן, לא עדיף שאלה תהיינה פרסומות שאשכרה מעניינות אתכם? כל זה, יש לומר, לא רלוונטי לאנשי סוכנויות הביון וארגוני הטרור. הם, עדיף שלא יסכימו למדיניות הפרטיות של אפל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully