וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההדלפה והשתיקה

22.6.2010 / 13:46

הרשויות האמריקאיות מתעלמות מבקשת האתר Wikileaks ליצור ערוץ הידברות בנוגע לחייל שנעצר בחשד להדלפת מידע

הרשויות האמריקאיות לא מחבבות במיוחד את האתר Wikileaks, העוסק בפרסום הדלפות וחשיפות, ועכשיו אף יש להן דרך להביע זאת. האתר מנסה ליצור קשר עם הרשויות כדי לדון במצבו של מדליף לכאורה שנעצר - אך לא זוכה להתייחסות.

כבר שלושה שבועות מוחזק בכלא הצבאי חייל אמריקאי בשם ברדלי מנינג, בשל חשד להדלפה ל-Wikileaks. מנינג, ששירת בעיראק כמנתח מודיעין, זוהה כמדליף לאחר שאדם איתו דיבר בעבר יצר קשר עם השלטונות ודיווח על היותו של החייל מקור של אתר החשיפות. לדברי אותו אדם, החייל חשף 260,000 מסרים צבאיים שהועברו ושני סרטוני וידאו חסויים. אחד הסרטים כולל תיעוד של ירי הכוחות האמריקאים לכיוונה של התקהלות חשודה בבגדד ב-2007. במתקפה נהרגו 16 איש, שניים מהם עיתונאים של סוכנות הידיעות רויטרס. שני ילדים שהיו ברכב אשר עצר כדי לפנות את אחד הפצועים נפגעו קשה גם הם. התקרית עוררה רעש רב, דבר שבוודאי דירבן את הצבא האמריקאי לחפש את המדליף.

בתגובה לחשיפת המדליף לכאורה יצרו אנשי Wikileaks קשר עם השלטונות כדי ללבן את הנושא ולנסות לעזור לחייל, אך אלו מסרבים לדון בעניין לפחות עד תום החקירה. לדברי עורך האתר ג'וליאן אסאנג, לא ידוע אם מנינג הוא אכן המדליף, שכן Wikileaks לא שומר את פרטיהם של האנשים המעבירים לו מידע. "חשוב לשמור על ערוץ הידברות פתוח לעניינים כאלו", אמר אסאנג, וסיפר כי עורכי הדין של האתר יצרו קשר עם הרשויות האמריקאיות ביוזמתם, ושלא נוצר כל קשר מצד הרשויות אל האתר. הוא הוסיף כי לא תתנהל שיחה שתחשוף מקורות. "אנו דואגים לוודא שהמתנדבים שלנו מוגנים, ותמיד ננסה לייצג את מקורותינו לכאורה", אמר.

בינתיים מבטיח Wikileaks להפיץ בקרוב עוד סרטון וידאו צבאי – תקיפת כפר באפגניסטן ב-2009, בה נהרגו מספר אזרחים.

  • עוד באותו נושא:
  • ויקיליקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully