וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנדרואיד או מרגל?

23.6.2010 / 13:13

אפליקציות האנדרואיד אינן תמימות כפי שנדמה. כ-20% מהן מאפשרות לגורמי צד-שלישי גישה למידע פרטי או חסוי

כ-20% מ-48,000 אפליקציות האנדרואיד הקיימות מאפשרות גישה למידע פרטי או חסוי לגורמי צד-שלישי. כך לפי דו"ח שפורסם השבוע על ידי חברת SMobile Systems. בבדיקה התגלה כי חלק מהאפליקציות מחייגות ושולחות הודעות טקסט ללא בקשת המשתמש – 5% מהאפליקציות יכולות להתקשר לכל מספר ו-2% מסוגלות לשלוח הודעת SMS למספרים שנועדו לגבות סכומים גבוהים עבור שירות. "מומחי אבטחה דנים בסוגיית הסיכון שמהוות אפליקציות כבר כמה שנים. בנקודה זו, לא מדובר רק בתיאוריה – קיימות אפליקציות זדוניות שנבנו ספציפית כדי להוציא ממשתמשים מידע אישי, לרגל אחריהם או לגנוב את כספם", נאמר בדו"ח.

עשרות אפליקציות נתגלו כאוגרות מידע בדומה לתוכנות spyware אינטרנטיות, כולל כתובות ותוכן של הודעות מייל ו-SMS, מידע על שיחות ופרטים על מיקום המכשיר. הפצתן ופעולתן של תוכנות אלו היא קלה במיוחד, מכיוון שמשתמשים רבים מניחים שאם אפליקציה נמצאת בחנות האפליקציות של אנדרואיד – משמע שהיא לגיטימית ואינה מהווה כל סכנה למשתמש ולמידע שלו.

כדי להימנע מתוכנות סלולר מסוג זה מומלץ לוודא מי עומד מאחוריהן – זאת על ידי בירור שם החברה המפתחת וכניסה לאתר האינטרנט שלה. בנוסף, ניתן להתקין תוכנת אנטי-ריגול מיוחדת לסלולר, כמו זו שמשווקות חברת SMobile Systems ומתחרותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully