וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלים מחליפים דפדפן

27.6.2010 / 10:32

הישראלים לא פוחדים לנטוש את מיקרוסופט: כרום ופיירפוקס תופסים יותר מרבע משוק הדפדפנים בארץ

יותר מרבע מהדפדפנים בישראל הם דפדפני קוד פתוח, כך עולה מנתונים של חברת המחקר StatCounter שהגיעו לידי TheMarker. לפני שנה החזיקו שני דפדפנים אלו נתח שוק מצרפי הנמוך בכמחצית. בדומה למגמה העולמית, היקף השימוש של גולשים ישראלים בדפדפני הקוד הפתוח, כרום מבית גוגל ופיירפוקס של מוזילה, מוסיף לעלות - במקביל לירידה בהיקף השימוש באקספלורר של מיקרוסופט.

האחראי לשינוי הגדול הוא כרום מבית גוגל. כיום תופס כרום נתח שוק של 11.9% מכלל גולשי האינטרנט בישראל, לעומת 2.6% בלבד לפני כשנה. נתח השוק של פיירפוקס בישראל כיום הוא 13.7% לעומת 10.4% לפני שנה. בעוד נתח השוק של פיירפוקס נותר יציב במהלך שלושת החודשים האחרונים, ממשיך כרום להתעצם, וכנראה יעקוף בקרוב את פיירפוקס ויהפוך לדפדפן הקוד הפתוח הנפוץ בישראל. מנגד, נתח השוק של אינטרנט אקספלורר הוותיק עומד על 72.3% בלבד, לעומת 85.3% לפני שנה. הדפדפנים ספארי של אפל ואופרה לא זוכים לנתונים מרשימים במיוחד, עם נתח שוק של פחות מ-1% לכל אחד. גוגל השיקה את כרום בספטמבר 2008, אז חלש אקספלורר על 90.1% מהשוק הישראלי, ונתח השוק של פיירפוקס עמד על 7.8%.

עיקר ההצלחה של פיירפוקס וכרום היא בפלח השוק הצעיר, של גולשים בני 13-34, שם הם זוכים לנתח שוק של 41% (כרום) ו-40% (פיירפוקס) - על פי נתוני מחקר של TNS טלסקר. הסקר הוזמן על ידי גוגל לקראת כנס המפתחים Chrome DevFest, שייערך בשבוע הבא בישראל.

לפי סקר אחר שערכה החברה, היקף השימוש בפיירפוקס ובכרום זהה או הדוק מאוד בקרב כל קבוצות הגיל שנבדקו. הדפדפן אקספלורר עדיין נהנה מפופולריות גבוהה - במיוחד בקרב בני 35-49, עם נתח שוק של 95%, כשלדפדפני הקוד הפתוח 27% בלבד. בקרב גולשים שגילם מעל 50, רושם אקספלורר נתח שוק גבוה של 87%, ופיירפוקס מוביל על הכרום בפער קטן עם 25% ו-23% בהתאמה.

גוגל מסתערת על הגולשים

החדירה ההדרגתית של כרום לשוק הישראלי, שמתגלה כמוצלחת בהרבה מזו של פיירפוקס, נובעת מקמפיין לשיווקו של הדפדפן בישראל במספר אתרי חדשות ופורטלים גדולים. בנוסף, בעת גלישה באקספלורר באחד משירותי גוגל, תופיע בפני הגולשים הזמנה שמבטיחה כי הגלישה בכרום תהיה מהירה יותר.

באופן זה מסתערת גוגל על הגולשים דרך שירותים קיימים ומצליחים שלה, מהלך שמסייע לה להגביר את קצב השימוש בדפדפן. הסקר שהזמינה גוגל שאל לדעתם של המשתתפים בסוגיות שונות הקשורות לחוויית הגלישה בישראל, ובתוך כך העדפות וקשיי שימוש בדפדפן. כך, למשל, 79% מהנשאלים השיבו שמה שמפריע להם בעיקר זה גלישה אטית, 63% סובלים מפרסומות ו-56% מתלוננים על אתרים שלא עולים כראוי.

כחלק מהמאמץ של גוגל לגרום ליותר בעלי אתרים להתאים את העמודים שלהם לגלישה בכרום - בעיה שמלווה קבוצת אתרים גדולה בישראל, במיוחד אתרים ממשלתיים - בדק הסקר מה דעתם של הגולשים על אתרים שעולים באופן משובש. 69% חושבים שהדבר הופך את האתר לפחות מוצלח מבחינה טכנולוגית, ו-39% חושבים שהבעיה היא בדפדפן. מבין משתמשי כרום, 75% סבורים כי אתר שאינו עולה כראוי או מפנה לשימוש בדפדפן אחר לא נותן להם שירות טוב. בעולם עמד נתח השוק של כרום על 7% במאי 2010, לעומת 24.3% לפיירפוקס ו-59.8% לאקספלורר, לפי נתוני חברת Net Applications.

במאי אשתקד היה נתח השוק העולמי של האקספלורר 68.1%, 22.8% לפיירפוקס ו-2.2% בלבד לכרום, ואז ספארי של אפל עדיין הוביל על האחרון עם 3.7%. בחודש שבו הושק כרום היה נתח השוק העולמי של אקספלורר 74.2%, וזה של פיירפוקס היה 19.1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully