וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל מתכופפת בסין

29.6.2010 / 11:20

החברה תפסיק להפנות אוטומטית את גולשיה הסיניה למנוע החיפוש בהונג-קונג, ותספק להם עמוד נחיתה עם לינק לשם

כשלושה חודשים לאחר שסגרה את מנוע החיפוש הסיני שלה עקב היתקלויות עם השלטונות, בודקת גוגל גישה חדשה לעניין. מאז הכרזת היציאה מסין הפנתה החברה את גולשי המנוע הסיני לזה של הונג קונג. כעת מודיעה גוגל כי תפסיק לעשות כך, לאחר שהוזהרה על ידי השלטון בביג'ין שהדבר מסכן את רשיון פעולתה במדינה. במקום זאת יופנו הגולשים לעמוד שיכיל לינק לגוגל הונג-קונג, ויצטרכו ללחוץ עליו כדי להשתמש במנוע החיפוש. החברה הודיעה כי היא מקווה שפעולה זו תאפשר לה להמשיך ולפעול בסין, אך לא ברור אם השלטונות יסתפקו בכך.

"ברור משיחותינו עם שלטונות סין שההפניה למנוע ההונג-קונגי אינה מקובלת עליהם, ושאם נמשיך בכך לא יחודש רשיוננו", כתב דייויד דרומונד, סגן נשיא בגוגל, בפוסט רשמי של החברה. "בלי רישיון לא נוכל להפעיל אתר כמו google.cn בסין, והוא למעשה יוחשך".

עמוד הנחיתה החדש לא רק יספק לינק למנוע החיפוש, אלא גם יאפשר למשתמשים להשתמש בשירותי מוזיקה ותרגום טקסט – שירותים שאינם דורשים סינון לפי חוקי סין. "הגישה הזו מבטיחה שנישאר נאמנים להתחייבויותינו לא לצנזר את תוצאות החיפוש ב-google.cn ולתת למשתמשים שלנו גישה לכל שירותינו מעמוד אחד", נכתב בבלוג גוגל.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully