וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק ועמוד המחאה הנעלם

30.6.2010 / 15:54

עמוד מחאה הקורא לחרם על חברת BP הוסר במסתוריות מפייסבוק. החברה החזירה אותו וטוענת שמדובר בטעות טכנית

פייסבוק מתמודדת עם סערה חדשה: הרשת החברתית הסירה עמוד תמיכה בחרם על ענקית הנפט BP ועוררה תרעומת. החברה טוענת כי העמוד הוסר בטעות, עקב תקלה טכנית, והוחזר במהרה.

העמוד שנפתח בפייסבוק קורא להחרים את BP בתגובה לאסון שפיכת הנפט במפרץ מקסיקו. מדובר בעמוד עמוס תנועה בו רשומים יותר מ-700,000 איש. כאשר ניסו גולשים להיכנס אליו ביום שני השבוע, הופתעו לגלות שאינו עולה ומפנה את גולשיו לעמוד פייסבוק הראשי. החשד היה כי פייסבוק הסירה אותו מסיבה צנזוריאלית כלשהי, אולי לחץ של חברת BP, אך דוברות פייסבוק הודיעה כי לא כך. "הפרופיל שותק בגלל פעולתה של המערכת האוטומטית שלנו. לאחר בדיקה נוכחנו שהתוכן הוסר בטעות, והוא הושב יחד עם העמוד", נמסר.

היעדרו של עמוד המחאה יצר מחאה נוספת, הפעם נגד הרשת החברתית, שכונתה 'חסרת אחריות'. גם לאחר חזרתו נמתחה ביקורת על פייסבוק ועל הסברה הכללי והלא ברור על הסיבה בגינה נעלם העמוד. "הקבוצה נוצרה עם הכוונה לשלוח מסר ברור ל-BP ולוושינגטון שמה שקרה במפרץ חייב להיפסק בכל מקום", כתב אחד ממנהלי העמוד. "אנשים מכל העולם חלקו קטעי וידאו, תמונות ואת תסכולם מהאסון הסביבתי. השאלה היא למה פייסבוק הורידה את העמוד". חברת BP הגיבה לנושא באומרה כי אין לה יד בדבר.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק
  • bp

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully