וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לואו טק

30.6.2010 / 16:29

הדיווח על תערוכת המשחקים E3 ב'לונדון את קירשנבאום' קיפל לתוכו את כל מה שרע ביחס של תוכניות האקטואליה לטכנולוגיה

לונדון וקירשנבאום יכולים ללמד אותנו המון על עיתונות. למעשה, הם עושים את זה מדי פעם – התוכנית שלהם נראית, לעיתים, כמו כיתת אמן, בה הם מראים מהי הדרך הנכונה לתקוף אייטם עיתונאי ולראיין אנשים. אך בתוכנית ששודרה אתמול (ג'), העבירו שני המגישים הותיקים, יחד עם מתן חודורוב, שיעור מעט אחר.

השלושה עסקו בתערוכת המשחקים E3, שהתקיימה בשבוע שעבר בלוס אנג'לס. שמו של האירוע שונה בכתבה מ-Electronic Entertainment Expo ל-Electronics 3rd Generation, ייעודו שונה אצל צמד המגישים מתערוכה סגורה המתקיימת עבור אנשי התעשייה ל"קונגרס השנתי של הגיימרים", ובנוסף נפלו אינספור שגיאות בתיאור המוצרים שהוצגו בתערוכה.

הבעיה אינה טמונה בטעויות אלא באריזתן. כמו במקרה של הספר המופרך "צופן דה וינצ'י", מי שלא מבין דבר בחומר עליו דובר בכתבה היה עלול להאמין בקלות כי מה שהוא רואה ושומע על המסך הוא האמת – לקינקט של מיקרוסופט יש מד דופק, ה-Move של סוני הינו "ג'ויסטיק המחובר למנורה" שנחשב לארכאי, והתלת מימד של 3DS נראה כמו שהוא נראה בסרטון שהוצג. כל אלה, כמובן, שטויות, אבל הדיוט לא היה מבחין בכך.

אין לי ספק שאף אחד לא באמת התכוון להתרשל. עורכי התוכנית לא ישבו בישיבת המערכת ואמרו "בואו נעשה אייטם שמלא בשטויות, אבל כאלה שלא נראות מופרכות מדי". הם פשוט לא טרחו להביא לאולפן מישהו שמבין בנושא, והסתפקו בכתב הכלכלה, שסיפר על אירוע שהסתיים לפני כמעט שבועיים.

ועזבו אתכם מהטעויות. גם בלעדיהן, מדובר באייטם מיושן. תעשיית המשחקים עושה המון כסף? ויש בה חידושים? שוק ענק, אמרתם? מדהים, לא שמנו לב בשני העשורים האחרונים! היחס הנלהב הזה – סיקור לא ענייני בעליל שיוצא מגדרו מעצם קיום התערוכה וסוקר בצורה שטחית את החידושים בה (שרובם הוצגו, לראשונה, עוד לפני שנה), הוא ההפך הגמור מראיונות העומק שאמורה תוכנית כמו "לונדון את קירשנבאום" להביא.

הזלזול הזה של מערכת "לונדון את קירשנבאום" לכתבה הזו ולתחום אליו היא שייכת, הוא לא מקרה בודד. מערכות חדשותיות מרשות לעצמן, במקרים רבים מאוד, להמעיט בחשיבות התחקיר כשמדובר בתחומי הבידור והפנאי. וכך, אותם האנשים שבודקים כל מבזק מדיני או צבאי פעמיים כדי לוודא שהכל נכון, ופורצים לשידור כשקורה משהו חשוב, כלל לא משקיעים בתזמון נכון ובתחקיר ראוי בכתבות על טכנולוגיה, קולנוע, מוזיקה. כי באמת, למי אכפת ממשהו שאינו פוליטיקה?

ובכן, לצופים אכפת. רשת האינטרנט הפכה צריכה של מידע לקלה הרבה יותר. אתם כבר לא צריכים מנוי למגזין חודשי כדי לקבל מידע אמין על התחום שמעניין אתכם, תוכלו לגשת לאחד מעשרות האתרים המתמחים בו. בדרך כנראה גם תצרכו גם שביבי מידע אמינים גם על תחומים אחרים. הרבה יותר אנשים היום יוכלו להצביע על טעות בכתבה מאשר לפני עשור, גם אם מדובר בנושא שלא מעניין אותם במיוחד.

הידע של צרכן החדשות המודרני מציב בעיה בפני מהדורות החדשות. הרבה יותר קשה לעשות מהדורה יומית של 45 דקות תוך הבנה שאסור לחפף באף נושא, ועדיף גם שיהיה כתב ייעודי לכל תחום. זה גם דורש יותר משאבים ועולה הרבה יותר כסף. אבל האלטרנטיבה, זו בה אנחנו שומעים על מד הדופק המדהים של קינקט בקונגרס ה-Electronics 3rd Generation, היא בלתי נסבלת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully