וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצלמה דו-קוטבית

רועי כ"ץ

1.7.2010 / 15:10

מצלמת E-PL1 מבית אולימפוס מתהדרת באיכות צילום מעולה, אך נופלת בכל הקשור להנדסת אנוש ומחיר

מדי פעם נוהג עורך מדור הטכנולוגיה בוואלה! להציץ לחדרי ובידו צעצוע חדש. לרוב מדובר בסיבוב דאווין עם גאדג'ט חדש, שרק לחלאה יש, או בדגם מחשב שעולה כמו חופשה יוקרתית בקריביים.

להפתעתי, בפעם האחרונה שזה קרה, הכלב הציע במפתיע שאקח לבדיקה את המצלמה החדשה של חברת אולימפוס, E-PL1. זו גרסת כיסוי למצלמה הקלאסית משנות החמישים של אותה היצרנית. להצעה כזו קצת קשה לסרב, ולא רק בגלל פרץ הנדיבות החריג. הדבר הראשון שכובש אותך במצלמה הוא המראה הנוסטלגי, שמחזיר כל חובב לצילום לעידן בו מצלמות נבחנו על פי איכות הצילום ולא באמצעות הבולשיט המיותר שהיום דוחפים לכל מכשיר, כדי למכור עוד שתי חתיכות ממנו בדיוטי-פרי.

אחלה וידאו, עינית בעייתית

המצלמה אינה קלה (כמעט 300 גרם), העדשה הבולטת מבטלת את האפשרות לשליפה מהכיס ולבעלי ידיים גדולות היא תרגיש בהחלט קטנה מדי. E-PL1 גם אינה מגיעה עם עינית אופטית, וחבל שכך.

המסך האחורי איכותי אך סובל מאוד מבעיית צפייה בשמש, או בתאורת פנים חזקה. במחיר שדורשים באולימפוס עבור המצלמה אפשר היה בהחלט למצוא פתרון טוב יותר להחלטה המוזרה גם כך לא לשלב עינית אופטית. למעשה, הפתרון קיים - תוסף שמדמה עינית, אך אותו תצטרכו לרכוש בנפרד.

לעומת זאת ובלי כל קשר, מפתחי המכשיר שיחקו אותה עם הפלאש המובנה, שבתחילה נראה היה כאילו תוכנן למצלמה צעצוע (מדלג על מנוף פלסטי באמצעות כפתור שליפה) אך התברר כעוצמתי ובעל חלוקת אור מצוינת.

שלל עדשות, אבל אין מיקוד

חוגת מצבי הצילום בצד ימין הייתה ניתנת לתפעול קל באמצעות הבוהן, אבל נוקשות יתר והנדסת אנוש בעייתית מונעים שליטה נוחה על החוגה ומאלצים את המשתמש להביט בחוגה בכל פעם, ולהפעיל מעט כוח כדי לשחק עם מצבי הצילום השונים. אם מחפשת בוהן ימין מעט נחמה, היא יכולה למצוא אותה בהדק צילום הוידאו הייעודי שמאפשר התחלת הקלטה מיידית, אופציה שגם נשמעת טוב על הנייר וגם עובדת היטב במציאות.

לאחר שתצליחו להבין את ההתחכמות בשליפת העדשה, תגלו שהמצלמה נהנית מאיכות תמונה מעולה אך אזורי המיקוד לא ממהרים לציית בכל חצי לחיצה על כפתור הצילום, במיוחד בצילום מהיר או כשאובייקט בוחר לנוע במקום להבין את מגבלת הצלם ולעמוד יציב. בכלל, נדמה שאולימפוס השקיעו מחשבה יתרה בגוף המצלמה והזניחו מעט את נושא העדשות. למרות שהמצלמה נהנית ממבחר של 11 עדשות ומתאמים עבור עדשות צד שלישי, גם העדשההמקורית, וגם עדשה נוספת אותה דגמנו סבלו מבעיות מיקוד ותפעול שלא אמורות להופיע במצלמה שמתיימרת להיות תחליף לגיטימי לכל SLR בסיסית בשוק.

נקודת זכות בולטת היא הסוללה המצוינת של המצלמה. גם צילום רציף באמצעות פלאש ושיטוט אין סופי בתפריטים, לא הצליחו להשבית במהירות את הבטריה. 242 תמונות סחבה הסוללה עד שאיימה למות, אבל בהתחשב בטירונות שעברה המצלמה זה הישג לא מבוטל בכלל ונקודה שלא מרבים בדרך כלל להדגיש למרות החשיבות הרבה לצלם החובב, זה שאינו מורגל להסתובב עם סוללות גיבוי.

יש גם וידאו

צילום הוידאו ראוי לכבוד משלו. האולימפוס (למרות נטייה קלה להטעות את הלקוח בפרסום בחו"ל) אמנם לא נהנית מ-HD מלא אבל ברזולוציה של 1280 על 720 היא מעניקה איכות תמונה מצוינת וסאונד סביר. בהתחשב בגודל המצלמה ובזום פנימה צריך אמנם ידי בטון כדי שהתמונה לא תרעד אבל זה פגם סביר שאין לגנות אותו יתר על המידה.

בסופו של יום, ולמרות שאת הנודניק ממדור הטכנולוגיה זה כנראה לא מעניין (מה אכפת לו, הוא מקבל הכל בחינם), תג המחיר הוא התקלה הרצינית ביותר של המצלמה הזו - כ-4,000 שקלים היא תעלה לכם. וזו בעיה, כשלצד איכות צילום, פלאש ואיכות וידאו מעולים, למצלמה יש חסרונות כל כך בולטים בהנדסת אנוש.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
  • עוד באותו נושא:
  • אולימפוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully